Tülbentten harika bir elbise yapımı

-

Tülbentten, eşarptan tiril tiril elbiseler yapmak, giymek özellikle yaz ayları için son derece iyi bir fikir. Bu paylaşımlarımızda size tülbent elbiselerle ilgili elimizden geldiği kadar bilgi vermek, yol göstermek, tülbentten elbise nasıl yapılır anlatmak, tülbent elbise modelleri hakkında bilgi vermek istedik.

Tülbentten plaj elbisesi yapımı

Öncelikle, sevgili marifetlimiz Necla Hanım’ın kendi blogunda çok güzel fotoğraflarla yer verdiği tülbentten harika bir plaj elbisesi ile yolu açalım. Gerçekten çok keyifli bir elbise olmuş, göreceğiniz gibi:

Necla Hanım bu elbiseyi plajda mayo üstüne giymek için dikmiş. Plaj dışında giymek için de çok keyifli bir elbise gibi duruyor bizce. Mavi üzerine desenli bir tülbent kumaşı kullanmış. Kare şeklindeki tülbentin bir köşesini 20 cm olacak şekilde içe doğru kıvırmış ve tünel oluşturmuş. Tünel, eni 1 cm, içinden biyenin geçeceği kısım demektir. İkinci parçayı da aynı şekilde kıvırmış. İki kumaşı üstü üste koymuş. Kıvrık kenarlardan 20 cm dikmeden bırakıp, hemen ardından alt uca kadar dikmiş. Bu 20 cm, kol açıklığını oluşturuyor.

Minik bir şablon ile tünelin nasıl yapıldığını göstermeye çalıştık. Önce bu kare kumaşın tülbentimiz olduğunu düşünelim:

Gördüğünüz gibi, köşesinden bir üçgen oluşturacak şekilde kıvırıp iğneliyoruz. Oradan boyun askımız geçecek. Askının enine göre düşünüp o kısmı düz dikişle geçiyoruz.

Kol açıklığını bırakacağımız yeri de bu şekilde göstermeye çalıştık. Siz tabii verdiğimiz ölçülere uyun; bu minyatür hali:

Kol açıklığından sonrasını ise aşağı uca kadar dikiyoruz, aşağıda gördüğünüz kısmını yani. Bunu tabii ki elbisenin diğer tarafı için de yapıyoruz.

Tünellerden biye geçirerek boyunda fiyonk yapmış. Etek ucunu katlamış ve kumaşın kenarından kesip çıkardığı fazlalıkla 4 cm eninde, 1 metre boyunda bir boyun askısı hazırlamış. Tünelden geçirmiş ve boynun yan kısmında bağlayarak kullanmış.

Harika bir tülbentten elbise modeli değil mi? Nasıl kolayca yapıldığını ama çok şık durduğunu da görmüş oluyorsunuz.

Necla Hanım’ın bu güzel tülbent elbise modelini ve diğer birbirinden başarılı dikiş çalışmalarını görmek isterseniz bloguna muhakkak bakmalısınız:

neclasolen.com

Bir Cevap Yazın

shane

Pudra renk özel dikim bebek mevlüd elbisesi

| | 0 Yorum

Dört tülbentten elbise yapımı

| | 0 Yorum

Tülbent ve eşarp elbise modelleri

| | 0 Yorum

Tülbentten kolay elbise modeli kalıpları

| | 0 Yorum

Üç tülbentten elbise yapımı

| | 0 Yorum

Penye pareo deniz elbiseleri

| | 0 Yorum

Büzgülü elbise kalıp çıkarma

| | 3 Yorum