Üç tülbentten elbise yapımı

-

Tülbentten elbise modelleri çok şık oluyor ve bu şekilde yapılan yazlık elbiseler epey hoşuma gidiyor. Bununla ilgili bu aralar gözüm açık. Çokça model bakıyorum. Gerçi çok detaylı anlatım yok, genelde basit bilgiler veriliyor ama bir Rus sitesinde bulduğum kalıplı anlatım bana iyi fikir verdi. Sizinle de paylaşmak istedim. (10marifet’in notu: Biz de bu çalışmayı geliştirmek için 3 tane küçük kare kumaş parçası ile elbisenin dikilişini size aşamaları ile göstermeye çalıştık).

3 tülbentten elbise nasıl dikilir?

Önce 3 adet güzel desenli, renkli tülbent alıyoruz. Uygun renkte ip ve makas, varsa dikiş makinesi bize gereken diğer malzemeler. Yoksa elde de düz dikiş dikebilirsiniz, hiç problem olmaz. Tülbentten elbise dikiminin en güzel taraflarından biri de zaten çok pratik olması.

Sonuçta aşağıdaki gibi bir tülbent elbisemiz olacağı anlatılıyor. Kemerle de harika durmuş.

Tülbent elbisemizin arkadan görünüşü de bu şekilde:

Üç tülbentten elbise yapmak için dediğimiz gibi 3 adet küçük kare kumaş parçası hazırladık:

2 tülbent ön, 1 tülbent arka için kullanılacak, onu da not düşmüş olalım.

Başlıyoruz. Önce 2 tülbenti üst üste koyup köşeden 15 cm’lik işaretler alıyoruzve iğneliyoruz. Bu 15 cm’lik kenarları dikmeyeceğiz, böylece yaka ve omuz boşluğumuzu oluşturmuş olacağız. Biz şu şekilde iğneledik, tabii bunun büyük olduğunu düşünün:

Şimdi tülbentleri “ön orta dikiş” dediğimiz kısımdan, 15 cm’lik yeri işaretleyen iğneden başlayarak etek ucuna kadar dikiyoruz. Şeklimiz şu:

Arka parçada da gene 15 cm’lik işaretlememizi yaptıktan sonra iki kenarı “yan dikiş” dediğimiz yerlerden, aynı şekilde iğneleyerek işaretliyoruz. Şu şekilde yani:

Önün iki parçadaki 15 cm’lik yan dikiş kenarını arka parçanın 15 cm sonrası yan dikiş kenarının üstüne koyup dikiyoruz. Böylece üstte 3 köşe kalmış oluyor. Bunu aşağıdaki resimde görerek daha iyi anlayabilirsiniz:

Köşelere çapraz askı takıyoruz.

NOT: Üstteki çizimlerde olduğu gibi farklı dökümlü bir etek istiyorsanız, o zaman farklı bir etek dikiş önerimiz olacak. Bu şekilde hem etek daha yekpare görünecek, yan dikiş çizgisi yok olacak hem de etek hareket kazanacak. 15 cm ölçtükten sonra etek uzuna kadar dikiyorduk biliyorsunuz. Şimdi onu dümdüz aşağı doğru değil de, alt kenardan 15-20 cm içeri girecek şekilde bir çizgi üzerinden dikiyoruz. Yani kenarda uzun ince bir üçgen hayal edin. Veya en iyisi biz çizerek gösterelim :)

Bu şekilde daha açıklayıcı olduğunu umarız.

Haydi kolay gelsin, güle güle giyin.

Bir cevap yazın

Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter
Pin on Pinterest
Pinterest
Share on Google+
Google+
Share on LinkedIn
Linkedin
kahvesevmem

az marifetli, çok meraklıyım. kahve denince ben yokum.

Tülbentten tiril tiril elbise diktim

| | 24 Yorum