Eski telefon ve daktilo boyama çalışmaları

-

Eski telefon ve antika boyama çalışmaları ne kadar sevilir oldu. Eski, nostaljik, antika, vintage, retro; hangi terimi kullanırsanız kullanın, sonuç değişmiyor: Eskiden evlerimizde, ofislerimizde yer alan ama bugün modası geçmiş, teknolojisi eskimiş bulunan ahizeli telefonlar ve eski tip daktilolar, bugün dekoratif birer obje olarak, genelde pastel renklerde giyinmiş olarak, temiz ve şık birer süs eşyası olarak yine ev ve ofislerdeki yerlerini alıyor. Marifetli arkadaşımız @pembepanjur_tasarim, bu işin ustalarından biri. O kadar özenle ve zevkli bir şekilde boyuyor ki telefon ve daktiloları, hayran kalmamak elde değil. Biz de keyifli bir seçmece ile o güzel çalışmalarından bir derleme yaptık. Hadi buyrun:

Eski, antika telefonlar, daktilolar nasıl boyanır?

Bu güzel parçaları boyama konusunda ciddi iseniz, ayırabildiğiniz kadar parçaya ayırmanız lazım öncelikle cihazı. Her bir parçayı ayrı ayrı temizlemek gerekir. Telefonun tüm parçalarını yıkayıp kurutmak iyi bir fikir. Telefonlarda pek sorun yok, çünkü onlar zaten tamamen dekor olarak kullanılıyor. Daktilolarda ise bu konuda dikkatli olmak lazım, çünkü eski bir teknoloji de olsa bu daktiloları hala kullanmak mümkün.

Telefonun parçalarını temizledikten sonra gerekiyorsa zımparalamak da iyi olacaktır. Tercihinize göre fırça ile uygulanan ya da sprey boyalar kullanabilirsiniz. Akrilik boya ile fırça yöntemiyle boyayabilirsiniz. En az 3 kat boya uygulamanız ve katlar arasında mutlaka birkaç gün beklemeniz gerekir.

Ponpon fırça veya klasik fırça kullanabilirsiniz. Ponpon fırçayı hafif darbelerle uygulamalısınız. Klasik fırçada ise yumuşak bir fırça kullanın ve hep aynı yönde boyayı sürmeye devam edin ki fırça izi kalmasın.

Yazıları ince bir fırça kullanarak siyah akrilik boya ile yazabilirsiniz. Bu zor geliyorsa kalıcı bir hobi kalemi kullanmak da bizce gayet iyi bir fikir.

Akrilik boyalarda renkleri karıştırarak istediğiniz tonu elde edebilirsiniz. Bu tarz dekoratif telefon ve daktilo boyama, yenileme çalışmalarında genelde pastel renkler tercih ediliyor. Bebek pembesi, pudra mavisi, nane yeşili gibi renkler gerçekten de göz okşuyor. Siz de bu tonlardan tercih edebilirsiniz.

Vernik kullanmak isteyebilirsiniz; böylelikle çalışmanız daha kalıcı olur ve parlak görünür. Açık havada, sprey vernik kullanırsanız rahat edersiniz diye düşünüyoruz. Yine kuruması için 1 gün vermeniz iyi olacaktır.

Marifetli arkadaşımızın güzelim daktilo ve telefon boyama işlerine bakmaya devam edelim:

Parçaların nasıl ayrıldığını ve ayrı halleriyle özenle boyandığını görüyorsunuz.

Nasıl, hepsi de harika değil mi?

Bu paylaşımda size eski daktilolar ve ahizeli telefonlar nasıl boyanır, yenilenir, o konuda bilgi vermeye çalıştık. Eğer siz kendiniz boyamak yerine satın almak taraftarı iseniz ya da sadece gözünüz gönlünüz açılsın diye mutlaka bu hesaba göz atmalısınız:

pembepanjur_tasarim Instagram sayfası

Bir Cevap Yazın

shane

Porselen tabak boyama – diy

| | 0 Yorum

Akrilik ile seramik boyama

| | 0 Yorum

Parlak pullu dekoratif kaftanlar

| | 2 Yorum

Plastik çanta nasıl süslenir?

| | 0 Yorum

Video: Porselen kalemi nasıl kullanılır?

| | 2 Yorum

Saksı boyama, yenileme örneği

| | 2 Yorum

Bıyıklı porselen bardak

| | 0 Yorum