Paskalya yumurtası nasıl boyanır?

-

Paskalya yumurtası nasıl boyanır bugün sizlere bunu göstermeye çalışacağım. İsterseniz elinize fırçayı alıp şekillendirebileceğiniz gibi, isterseniz de ebru boyalarıyla evinizde birbirinden orijinal ve kolay boyamalar yapabilirsiniz. Ebru boyasıyla neredeyse her şeyi boyayabilirsiniz. İster cam bardağınızı, ister bir tabağınızı ebru boyaları ile renklendirmek mümkün. Ben paskalya yumurtası da denilen sosyal medyada epey ünlü olan egg easter boyamak istedim. Bu şekilde ebru boyasıyla yapanını görmedim, ben deneyeyim dedim. Sonuç gerçekten de harika oldu! Ebru boyasını internetteki hobi dükkanlardan kolayca bulabilirsiniz. Yumurtayı boyadıktan sonra verniklerseniz uzun ömürlü bir çalışma olacaktır :)

Paskalya yumurtası nasıl boyanır?

Yumurtayı boyamadan önce tabi ki içini çıkarın. Bunun için bir yorgan iğnesi ile yumurtanın iki ucunu delin ve musluğun altında suyla birlikte biraz çalkalayarak tamamen boşaltın ve kokmaması için çok güzel yıkayın.

Ebru boyası kullanmak için özel bir ebru suyu yapmak gerekir aslında. Onu hazırlamak da biraz uzun bir iş. Bu yüzden ben bu defa musluk suyu ile yaptım. (Aşağıdaki videoda detaylı olarak adımları görebilirsiniz de)

Su dolu kasenin içine ebru boyalarından azar azar koyuyoruz. Ne kadar çok renk boyarsanız ortaya o kadar çok desenli bir iş çıkar.
Yumurtayı deliklerden çöp şişlere geçirip sudaki renklerin üzerinde yuvarlıyoruz. İçinize sinen bir desen oluşana kadar renklere dokundurmaya devam edebilirsiniz.
Sonra yumurtalarımızı kuruması için bir kenara bırakıyoruz.
Kuruyan yumurtaları ponpon fırça ile vernikledim ki daha kalıcı olsunlar. Verniklemek şart değil tabii ki.
Vernik işleminden sonra geriye diğer süsleme kısmı kalıyor. Ben takı aparatları yapıştırdım kenarlarda açmış olduğum deliklerin üstüne. Kurdele de takarak bir yere asılarak kullanılabilecek hale getirdim.

Siz kendi zevkinize göre ister bir kase içine birçok paskalya yumurtası koyarak masa üstü süsü olarak kullanabilir, ya da benim gibi asma aparatları ile duvar ya da kapı süsü şeklinde de kullanabilirsiniz. Anlamlı ve şık bir hediye seçeneği olduğunun altını çizmekte de fayda var : )

2 yorum gelmiş

Bir Cevap Yazın

Porselen fincan üzerine dekupaj

| | 0 Yorum

Porselen nasıl boyanır?

| | 0 Yorum

Kedili mug – porselen fincan nasıl boyanır?

| | 2 Yorum

Galvanize pas dokusu nasıl yapılır?

| | 2 Yorum

Dekoratif ahşap bahçe panosu

| | 6 Yorum

Dekoratif duvar boyama çalışması

| | 4 Yorum

Eski çerçeveleri yenileyelim

| | 0 Yorum

Konserve kutusu boyama ve süsleme

| | 0 Yorum