Porselen nasıl boyanır?

-

porselen-nasil-boyanir
Yarışma var dediler geldik;) Porselen boyamayla başlıyorum işe.
Daha önce siyah porselen kalemiyle porselen kupamı çizdiğim kediyle şenlendirmiştim. Şimdi aynı kupayı biraz daha renklendireyim istedim ve hemen kedinin arka taraftaki boş kısma kışa uygun bir kız resmi çizdim. Tabii ki kopya kağıdıyla :) Karda rüzgardan atkısı ve saçları uçan sevimli bir kız. Hemen malzemeleri sayıp nasıl yaptığımı anlatmaya başlıyorum.

porselen-nasil-boyanir-111

porselen-nasil-boyanir-2
Gördüğünüz gibi malzemelerimiz üstte hazır. Kız figürünü internetten buldum ve yazıcıdan çıktısını aldım. Porselen üzerine koyduğunuzda kopya kağıdının yazıları üste gelecek. Aman ha ters olmasın yoksa çizdim sanıp bir daha baştan çizmeye başlarsınız :)

porselen-nasil-boyanir-3
Kopya kağıdını yukarıdaki fotoğrafta görüldüğü gibi çıktıyla üst üste koyun ki çizdiğimiz kupaya geçsin.

porselen-nasil-boyanir-4

porselen-nasil-boyanir-5
Kesmiş olduğunuz kağıt bantları kağıtlarla birlikte kupaya tutturun.

porselen-nasil-boyanir-6
Sıra geldi çizime :) Herhangi bir kurşun kalemle resmin üzerinden geçin. İyice bastırın ki kupada ne olduğu belli olsun. Porselen kalemiyle çizerken zorlanmayasınız. İşte kalemle üzerinden geçilmiş hali aşağıda.

porselen-nasil-boyanir-7
Ve işte… Belli ki ben üsttekileri çizerken biraz daha fazla bastırmışım. Orta kısımlar biraz silik gibi görünüyor ama sorun yok, elinizdeki orjinal kağıda bakarak da kupaya çizebilirsiniz.

porselen-nasil-boyanir-8

porselen-nasil-boyanir-9
Bu da siyah porselen kalemiyle görünenlerin üzerinden geçilmiş hali. Kalem fırça uçlu olmasına rağmen elim titremeden çizemedim. Sanırım pratik yaptıkça alışılacak bir şey bu. Başta acaba böyle mi kalsa dedim. Bu şekilde de çok hoşuma gitti ama biraz renk daha ağır bastı ve yılbaşı da yaklaşıyor madem, dedim kırmızılı olsun kız.

porselen-nasil-boyanir-10
Kırmızı porselen kalemiyle de boyadıktan sonra baktım ki kalbi çizmemişim :) Minicik kalp şeklini de çizdikten sonra (ilk fotoğraf) 160 derecelik fırında 25dk boyanın sabitlenmesini bekledim. Böylece kupa hazır hale geldi. Bulaşık makinesinde defalarca yıkadım boya çıkmadı kesinlikle.
Porselen boyamaya yeni başlayanlar için umarım faydalı bir anlatım olmuştu

Bir Cevap Yazın

ZlmCreations

Fimo ile Eğlenceli İşler ve Öğretici Videolar

İskelet Jack-porselen boyama bardak yapımı

| | 0 Yorum

Porselen fincan üzerine dekupaj

| | 0 Yorum

Kedili mug – porselen fincan nasıl boyanır?

| | 2 Yorum

Galvanize pas dokusu nasıl yapılır?

| | 2 Yorum

Dekoratif ahşap bahçe panosu

| | 6 Yorum

Dekoratif duvar boyama çalışması

| | 4 Yorum

Eski çerçeveleri yenileyelim

| | 0 Yorum

Konserve kutusu boyama ve süsleme

| | 0 Yorum