Kurdele nakışı bohça ve havlu kenarı

-

kurdele-nakisi-havlu-kenari-1-

Kurdele nakışı ile işlediğim havlu kenarı ve bohça. Yollarını pulla işledim ve en sevdiğim tekniklerden örümcek gül ve elde kıvırarak gül tekniğini kullandım. Mor ve eflatun renk kullanmayı tercih ettim. Yeşil ve mor pullarla, ince boru, minik yıldız ve boncuk pul ve taşlarla süslemeleri yaptım. Gonca ve yaprakları da yine organze kurdele ile işledim.

EDİTÖR NOTU: Kurdele nakışı nedir ve nasıl yapılır sorusuna kısaca açıklama getirelim: Kurdele nakışı, son derece göz dolduran ve sevilen bir nakış tekniği. Özel, büyük delikli bir iğneye kurdelenin geçirilip kumaş üzerinde başta çiçek olmak üzere çeşitli motifler oluşturulmasına dayanıyor. Oldukça dekoratif bir nakış türü. Özellikle ipek ve organze kurdeleler, kurdele nakışında çok kullanılıyor. Saten kurdeleler de kolay bulunması ve az maliyetli olması nedeniyle çok tercih ediliyor. Özel iğnesi ile kullanılan kurdele ile katlayarak, büzerek, keserek kumaş üzerinde motifler, desenler oluşturuluyor. Biraz deneme yaparak, örneklere bakarak öğrenilebilen, çok zor olmayan bir nakış türüdür kurdela nakışı. Havlu kenarlarında, çeyiz bohçalarında, dekoratif panolarda, kırlentlerde sıkça kullanılıyor. Malzemelerinin kolay ve az sayıda olması, çok uzun olmayan sürelerde bitirilebilmesi, renk seçeneklerinin fazla olması, bu güzel nakışın yaygın olarak tercih edilmesinin nedenlerinden. Farklı kurdele türleri kullanarak elinize en yatkın olanı bulabilirsiniz. Bu örnekte görüldüğü gibi pullarla, boncuklarla nakışınızı süsleyebilirsiniz.

Birkaç video desteği ile de kurdele nakışı nasıl yapılır daha iyi anlayalım:

Bu harika kurdele çiçekler insanın içini açıyor!

1 yorum gelmiş

Bir Cevap Yazın

Kurdele nakışı mutfak takımı

| | 0 Yorum

Kurdele nakışlı bohça

| | 2 Yorum

10marifetli Instagram konukları: ilknr_hobi_home

| | 2 Yorum

Kurdele nakışı kırmızı papatyalar

| | 0 Yorum

Kurdele nakışı süslemeli yatak örtüsü

| | 0 Yorum

Nefis kurdele nakışı modelleri

| | 0 Yorum

Bodrum Balkonu / kurdele nakışı

| | 2 Yorum

Saten kese üzerine kurdele nakışı işleme

| | 0 Yorum

Kurdele işi salon takımı

| | 0 Yorum