Salı, Aralık 6, 2016
Tığ işi örgü bebek patik ve bere yapımı

Tığ işi örgü bebek patik ve bere yapımı

0

orgu-bebek-patigi-yapilisi

tig-isi-bebek-patigi-ve-beresi-nasil-yapilir-55
Tığ severler de patik ve şapka örebilir elbette. Kar yağarken bebeklerimizi soğuktan koruyalım. Bu esnada da hünerlerimiz ortaya çıkıversin :) Bende bebek yok, torun yok ama hediye olarak da götürüyorum. İnsanın hobisi olması çok güzel. Örgü bebek patikleri ve bebek bereleri zaten çok şirin oluyor. Bu lacivert-beyaz tığ işi örgü bebek beresi ve bebek patiği takımını da ben ördüm. Nasıl yapılır, paylaşmak istedim. Geçelim örgümüze.

Bu şapka ve patik takımını nasıl mı yapıyoruz? Bol bol trabzanla :)
tig-isi-bebek-patigi-yapimi

tig-isi-bebek-patigi-yapimi-3
Ben tabanına 20 zincirle başladım, sonra 9 sık iğne, sonra da 9 ikili trabzan yapıyoruz.
Ondan sonra arttırarak 3 sıra devam ediyoruz.
Sonra yukarı çıkmaya başlıyoruz. Ben renk değiştirdim, bence daha güzel oluyor :)

10marifet’in arama bölümüne “video sık iğne”, “video trabzan” aramaları yazarsanız, nasıl yapılır izleyerek öğrenebileceğiniz videolarımız karşınıza çıkar.

tig-isi-bebek-patigi-yapimi-4
Yukarı çıkarken üçlü trabzan kullandım. İstediğiniz kadar yükseltebilirsiniz :)
Sonra da kurdeleyle süsledim.

tig-isi-bebek-beresi-yapimi-2
Böylece örgü patiğimiz tamamlandı. Sonra beremize geliyor sıra.

tig-isi-bebek-beresi-yapimi-3
Bereye en tepeden 5 zincirle başlayıp göz kararı 13-15 dolgu başlayıp arttırarak iniyoruz. Arttırırken de gözümüze güvenelim :)

tig-isi-bebek-beresi-yapimi-4
İndiğimiz yerde şerit geçirmek için boşluklar bıraktım. İki zincir çekip 2 trabzan atlayarak 4 trabzanda bir 2 trabzanlık yeri boş bıraktım.

tig-isi-bebek-patigi-yapimi-22
Sonuçlar böyle oldu. Tabii bereye de kurdele yapıp süslenebilir. İnşallah beğenirsiniz.

Paylaş
minikayaklar
Merhaba! Kızım ile birlikte bebekler ve çocuklar için ürünler hazırlıyoruz. Bazen makinemizle dikiyoruz, bazen tığlarımız şişlerimizi elimize alıp örüyoruz. Mutlaka mutlu oluyoruz, mutlu etmeye çalışıyoruz :)