28 yorum gelmiş

  1. embir

    Bunlardan çanta ucuna süs, toka yada anahtarlık yapabiliriz. Başka ne yapılır? Yumurtaların üzerine (soğumaması için) örtü kap arası bişi yapılır :))

  2. embir

    Onu buraya eklesen. Hesabım yazan yere gireceksin değiştir yazan yere tıklayıp imzanız kısmına blog adresini yazacaksın. İşte bu kadar :))

  3. chakir

    Evet hepsini ben diktim başka da var da hepsini ekleyemedim. teşekkür ederim. Ben tiyatro ile ilgiliyim çocuk tiyatrosu daha çok.

  4. embir

    Süpermiş. Eline sağlık kostümler çok güzel olmuş. Kostümlerle ilgili burada bir yazı yayınlamıştım. Belki sana yardımcı olur.

  5. asyayaren

    ben bir hafta iizndeyim (gerçiizinim yarı oldu ama)kırmızı yazılarım o kadar birikmişki anlatamam o yüzden şimdilik sadece ilgilendiklerime yorum yazıyorum hepsine yorum yazsam bide varya :)))) hi hih:))

  6. asyayaren

    tşk embir şu an iyim cenazemiz 2 hafta önceydi çok yakın arkadaşımın aynı zamanda da akrabamız olan kişinin annesini geçenki yağmurlarda yıldırım düşmesi sonucu kaybettik çok acıydı heleki böle bir vaka oluşu bizi daha üzdüçok tşk ederim …..

  7. embir

    Canım tekrar başın sağolsun. Allah kalanlara uzun ve sağlıklı ömürler versin.Yıldırım ile ilgili kısa bilgi vermek isterim.YILDIRIM ÖNCESİNDEBina ve otomobil gibi kapalı bir sığınak mevcutdeğilse yüksek yerlerden, tek kalmış ağaçlardanmutlaka uzak durmalısınız.• Açık arazide eğer saçınız dikleşmeye başlıyorsa,deriniz sızlıyorsa ve çatırdama gibi bir sesduyuyorsanız, DİKKAT! sizi her an yıldırımçarpabilir.• Yıldırım tehlikesi oluştuğunda, eğer sığınacakkapalı bir yer yoksa, arazinin en alçak noktasındahemen yere çökün, ayaklarınızı birleştirip ayakparmaklarınızın üzerinde durun ve başınızıdizlerinizin arasına alarak kapanın.• Eğer yüksek ve düz bir yerdeyseniz başınızımümkün olduğu kadar alçakta tutun. Voltaj farkıyaratmamak için ayaklarınızı birleştirin ve yerletemasınızı mümkün olduğu kadar azaltın. Asla amaasla yere boylu boyunca yatmayın! Çünküyıldırımın taşıdığı elektrik yere temas ettiği andanitibaren bulunduğu bölgede yayılır. Yere yatarsanızyıldırıma daha büyük bir hedef oluşturmuşolursunuz.

  8. embir

    SIRASINDA!Gök gürültülü ve şimşekli bir fırtınada,bulunduğunuz yere göre aşağıdaki kurallara dikkatetmelisiniz:Açık arazide• Sığınabileceğiniz bina veya üstü kapalı biraraç arayın.• Eğer sığınabileceğiniz hiçbir yer yoksabulunduğunuz yerdeki en yüksek cisimdenuzak durun. Mümkün olduğunca küçük birhedef oluşturun.• Sığınabileceğiniz hiçbir bina veya otomobilyoksa, mağaralar, vadiler, kuru hendekve arklar en güvenli yerlerdir. (Ancak ani selsularına dikkat!)• Ormanlarda eşit yükseklikteki alçak ağaçkümeleri arasındaki boşluklara ya da en kısaağacın altına da sığınabilirsiniz.• Asla tek başına duran bir ağacın altınagirmeyin. Ancak, tek ağacın yüksekliğinin ikikatı kadar uzaklıkta bir yerde, yanda anlatılankapanma hareketini yapabilirsiniz.• Kamp araç ve gereçleri, balık oltası,kazma ve kürek gibi metal cisimleri elinizdebulundurmayın.Dağ ve tepelerin doruklarından, açıkalanlardan, metal boru ve tel örgülerden,elektrik hatlarından, tren yolundan, bisiklet,motorsiklet, traktör gibi üstü açık araçlarabinmekten ve elektrik iletebilen her türlücisimden kaçının.• Grup hâlindeyseniz, birbirinizden en az 1.5metre uzakta durun.• Dağda ağaç sınırından daha yüksekteyseniz,hemen ağaçlık alana inin.

  9. embir

    Bina içinde• Bahçe ve balkonunuzdaki hafif eşyaları vetaşınabilir metal araçları içeriye alın.• Pencere ve kapıları kapatın; yıldırım sizi açıkpencereden girerek de çarpabilir.• Kapatılamayan kapı ve pencerelerden, soba,ocak ve şöminelerden, radyatörlerden, metalborulardan, lavabo ve küvetten, fişi prize takılıelektrikli ev aletlerinden ve kablolu telefondanuzak durun.• Banyo yapmayın, elle bulaşık yıkamayın vemetal su tesisatından uzak durun.• Çamaşır ipindeki çamaşırları toplamayın.• Elektronik ev aletlerinin fişini çekin.Araçta• Yolculuk sırasında taşıtın içinde kalın. Üstükapalı otomobiller yıldırımdan korunmak içinbulunulabilecek en güvenli yerlerdir.• Gök gürültülü fırtına geçene kadar aracınızıyolun kıyısında güvenli bir yere çekin.• Fırtına sonrası, yolun yüzeyi sudangörülemiyorsa o suya asla girmeyin.

  10. embir

    SONRASINDA…• Yıldırım çarpmış birini gördüğünüz zaman yardımisteyin ve hemen 112’yi arayın.• Sizi ve yaralı kişiyi ikinci kez yıldırım çarpmamasıiçin öncelikle yaralı daha güvenli bir yeretaşınmalıdır.• Yaralanan kişiden size elektrik geçer diyekorkmayınız. Yıldırım çarpmış kişilere güvenledokunabilirsiniz, herhangi bir şekilde elektriktaşımazlar. Yıldırımın oluşturduğu elektrik akımı,çok kısa bir süre içinde toprağa akarak etkisiz hâlegelir.• Yıldırım çarpması deride yanıklara veya sinirsisteminde zedelenmeye, kemiklerin kırılmasına,duyma ve görme kaybına neden olabilir.

  11. embir

    DOĞRULAR VE YANLIŞLARYanlış: Yıldırım asla aynı yere iki kere düşmez.Doğru: Yıldırım bir çok kez aynı yere düşebilir.Yanlış: Eğer yağmur yağmıyorsa, yıldırımdan bir zarargelmez.Doğru: Yıldırım yağışın 15-20 kilometre uzağına kadardüşebilir.Yanlış: Lastik tabanlı ayakkabılar veya lastik tekerleklersizi yıldırımdan korur.Doğru: Lastik tabanlı ayakkabılar veya lastik tekerlekleryıldırımdan KORUMAZLAR. Diğer yandan, metaletemas etmediğiniz sürece, çelik gibi sert malzemedenyapılmış araçlar yıldırıma karşı korunmayı artırır.

  12. embir

    Bu bilgiler Prof. Dr. Mikdat Kadıoğlu tarafından hazırlanmıştır. Mikdat hocamız ile doğal afetler konusunda çocuklara yönelik bir kitap hazırlamıştık. Bilgileri oradan aldım. Kesinlikle doğru bilgilerdir.Umarım birileri bunları okur ve önlem almaya başlar. Afetlere karşı hazırlıklı olmaya önce kendimizden başlamalıyız. Yardımcı olabildiysem ne mutlu bana

  13. embir

    Rica ederim. Afetlerle ilgili yada başka bilgilerde olabilir ne zaman isterseniz yardımcı olmaya çalışırım.

  14. sesiber

    Ben de bunların içi boş, kukla olanlarını yapmıştım paskalya için numune olarak. Yazı bile yazmışım buraya şimdi gördüm. Benimkiler tatile değil paskalyaya gittiler ama.

Bir Cevap Yazın

embir

Çocuk gelişimi – sayıları öğreniyorum

| | 0 Yorum

Tahta çubuklardan renkli kitap ayraçları

| | 0 Yorum

Tahta çubuklardan kitap ayraçları

| | 1 Yorum

Çocuklar için sürprizli Ramazan takvimi

| | 0 Yorum

Parmak izi panosu nasıl yapılır?

| | 1 Yorum

Kartondan bebek evi nasıl yapılır?

| | 0 Yorum

Geyikli süsleme fikirleri

| | 0 Yorum

Karton kutudan çocuklara mutfak

| | 3 Yorum

Karton kutunun arabaya dönüşümü

| | 0 Yorum

Çocuk faaliyetleri: renkli yapraklar

| | 0 Yorum

Kartondan minik yeni yıl ağacı yapımı

| | 0 Yorum

Kartondan rüzgar gülü yapımı

| | 0 Yorum

Kartondan çam ağacı yapımı

| | 0 Yorum

Anasınıfları için elma duvar panosu

| | 0 Yorum