Üflemeli futbol oyunu – kendin yap

-

Üflemeli futbol oyunu yaptık çocuklarla beraber. Erkek çocuğu olunca futbol, araba ve bol koşturmacalı oyunlar olmadan olmuyor. Bu üflemi futbol ile de bolca nefes egzersizi yapıyoruz ama en çok da eğleniyoruz.

Üflemeli futbol oyunu nasıl yapılır?

Üflemeli futbol oyunu için bize gerekli malzemeler:

Dikdörtgen şeklinde bir kutu (ben yap-boz oyun kutusu kullandım)
2 adet pipet
Boyutlu beyaz renk boya (kalın uçlu kalem de olabilir)
Kale yapılabilecek boyutta kutu (mukavvadan da yapabilirsiniz tabii ki.)
Renkli yapışkanlı kağıt
Renkli a4 kağıdı
Ponpon (top olarak kullanılacak)

Yap-boz kutusunun içini yeşil a4 kağıt ile halı saha şeklinde kaplayarak başladım işe. Elinizde hazır kullanabileceğiniz yeterli büyüklükte bir kutu yoksa mukavvadan da kolaylıkla bu şekilde bir kutu yapabilirsiniz.
Kale yapmak için oyuncak kutuları kullandım. İkiye bölüp kutuyu, siyah yapışkanlı kağıt ile kapladım. Silikon yardımı ile kaleleri halı sahaya yapıştırdım.
Halı saha içindeki çizgileri beyaz boyutlu boya ile yaptım. Ve işte oyunumuz oynamaya hazır hale geldi.
Ponponu top olarak kullandık, pipetler yardımı ile ponponu karşı kaleye sokmaya çalışarak epeyce eğlendik. Ama baştan söyleyeyim biraz ıslak bir eğlence oluyor, tükürükler her yere saçılıyor : )

Kutu bulamadıysanız yukarıda da belirttiğim gibi mukavva yardımı ile de kaleyi ve sahayı keserek ve yapıştırarak hazırlayabilirsiniz.
Biraz daha oyalanmak isterseniz kutuları da istediğiniz renkte kağıtlarla kaplayabilir ya da üzerine boya kalemleri ile resimler çizebilirsiniz, daha doğrusu çocuklara çizdirebilirsiniz :)

Ben ilk olarak bu çalışmayı pinterest’te gördüm, kafama koymuştum zaten yapmayı. Uygun bir kutu elime geçer geçmez de denedim. Üflemeli futbol oyunu yapması gerçekten çok kolay bir oyun, tam bir kendin yap çalışması diyebiliriz ve de. Hatta kendin yap ve geri dönüşüm çalışması. Üstelik çocuklarla beraber hazırlayabileceğiniz, yaparken de zevk alınan bir etkinlik.

10marifet’in içindeki diğer çocuk etkinlikleri ve okul öncesi faaliyetleri çalışmalarına bakarak daha pek çok kolay ve yapılası fikir bulabilirsiniz.
Bana da aşağıdaki profilimden ulaşarak diğer çalışmalarıma, yaptığımız çocuk etkinliklerine bakabilir, aklınıza takılan soruları sorabilirsiniz.

Bir Cevap Yazın

Sevtap Uçar

31 yıldır evlat, 9 yıldır eş ve 5,5 yıldır ikiz annesiyim. Oğullarıyla zaman geçirmekten hoşlanan, ören, boyayan, diken,  işleyen ve her şeye meraklı 7 yıllık blog yazarıyım :)

Geyikli süsleme fikirleri

| | 0 Yorum

Karton kutudan çocuklara mutfak

| | 3 Yorum

Karton kutunun arabaya dönüşümü

| | 0 Yorum

Çocuk faaliyetleri: renkli yapraklar

| | 0 Yorum

Kartondan minik yeni yıl ağacı yapımı

| | 0 Yorum

Kartondan rüzgar gülü yapımı

| | 0 Yorum

Kartondan çam ağacı yapımı

| | 0 Yorum

Anasınıfları için elma duvar panosu

| | 0 Yorum

Anasınıfları için sergilik tavus kuşu faaliyeti

| | 2 Yorum