Instagram’la ilgili sorularınızın yanıtları

-

Merhaba sevgili marifetliler…

10marifet’in Intsagram sayfasına gösterdiğiniz ilgi için teşekkür ederiz. Sıkça sorduğunuz soruların yanıtları burada. Eğer cevabını bulamadığınız bir soru olursa lütfen bize bir mail gönderin: bilgi@10marifet.org

INSTAGRAM’DA SİZİ NASIL PAYLAŞABİLİRİZ?

Oldukça yoğun takip edilen, hızla büyüyen ve çok iyi yönetmeye çalıştığımız Instagram sayfamızda sizi paylaşmamız için yapmanız gereken, bazen bizi etiketlemeniz. Fotoğraf üzerine 10marifet isim eklemesi yaparak bizi etiketlerseniz, zaman zaman yaptığımız taramalarda karşımıza çıkabilirsiniz. Biz de bir süre sonra ürünününüzü paylaşabiliriz.

Buna söz verebilir miyiz? Ne yazık ki hayır. Hadi şimdi kendinizi yerimize koyun: Hayal edin ki gün içerisinde size binlerce etiket yapılıyor. Siz de onlar arasından ortalama 8, en fazla da 10 tanesini paylaşıyorsunuz. Bunu yaparken de tabii ki adil olmanız gerek. Hep aynı isimleri paylaşamazsınız. Sürekli birbirine benzer ürünleri peşpeşe paylaşmak da hoş değil, o zaman da takipçilerinizi sıkabilirsiniz. Net olmayan, bulanık fotoğrafları da elemeniz gerek. Çünkü insanlar sizin sayfanıza güzel şeyler görmek, ilham almak için geliyor. Haliyle iyi, üzerinde uğraşılmış fotoğraflara öncelik vermelisiniz.

Nasıl? Biraz zor değil mi? Buna bir de şans faktörünü ekleyin. Çünkü takdir edersiniz ki her saniye Instagram’a yapışık yaşayamayız. O nedenle etiketlere ara sıra bakıyoruz. O arada karşımıza çıkmayıp hızla aşağılara kayıp gözden kaybolan binlerce iş var. Sizinki de büyük olasılıkla onlar içinde yer alacak. Şu bir gerçek: Herkesi paylaşamayız. Hatta büyük bir çoğunluğu paylaşamayız. Çünkü matematiksel ihtimaller bunu gerektirir. Ama vazgeçmeyin. Eğer çok zor gelmiyorsa, el yapımı işlerinizin üzerinde bizi de etiketleyin. Sizin de zamanınız gelebilir.

Bu sebeplerle, lütfen bize “kişi ayırıyorsunuz, benim işimi beğenmediniz, nesi kötüymüş bu fotoğrafın, ben sizi paylaştım siz beni paylaşmadınız, ne biçim ürünleri paylaşıyorsunuz da benimkinin nesi eksik, takipçisi fazla olan hesapları kayırıyorsunuz” gibi sitemlerle gelmeyin, rica ederiz. Nadiren de olsa bunlar söyleniyor ve kalbimiz çok kırılıyor. Burada tamamen ÜCRETSİZ bir destek vermeye çalışıyoruz ve de bu şekilde yersiz suçlamaları asla hak etmiyoruz. Hiçbiri doğru değil çünkü. Neyse ki takdir eden, sevgilerini gönderenler daha fazla da, bu gibi durumları tolere edebiliyoruz. Eksik olmayın.

MALZEME SATIŞI YAPANLARI PAYLAŞIYOR MUYUZ?

Biz takdir edersiniz ki vergisini veren, maaş ödeyen bir şirket olduğumuz için para kazanmalıyız. Bunu da yıllardır reklam modeli ile yapıyoruz. Şimdi işin içine Instagram da girdiğinde, zaten web sitelerindeki reklam paylaşımı düşmüş iken, bir de malzeme satışı yapanları da ücretsiz paylaşmamız söz konusu değil. El emeğini tabii ki ücretsiz paylaşmaya devam edeceğiz ama bu sektörde malzeme satışı yapanlardan bize bilgi@10marifet.org adresinden ulaşmaya davet ediyoruz. Uygun bir tanıtım modeli geliştirebiliriz. Eğer sektör el işi dışı ise, o zaman da yine üzerinde konuşabilir ve değerlendirme yapabiliriz.

BİR KİŞİ BİRDEN FAZLA KEZ PAYLAŞILABİLİR Mİ?

Duruma göre paylaşılabilir. Aradan çok zaman geçmiştir, etkinliklerimizde hediye sponsoru olarak hemen paylaşım hakkı kazanmıştır, sitemize özenle hazırladığı anlatımlı bir paylaşım göndermiştir… Ya da insanlık hali, kaza yapmışızdır. Çünkü 2 kişilik dev 10marifet kadrosundaki görev paylaşımımız üzerine, Instagram’ı büyük oranda sadece 1 kişi yönetiyor ve o da bir insan :)

ANLATIMLI PAYLAŞIM GÖNDERMEK NEDİR, NASIL OLUYOR?

Eğer bir ürününüzün nasıl yapıldığını detaylı olarak anlattıysanız, tarifini verdiyseniz ya da iyi bir tarif videosunu çektiyseniz, bize bilgi@10marifet.org adresinden haber verin. İnsanlara fayda sağlayacak ve sitemize katkısı olacak bu tarz paylaşımları, 10marifet.org’da derleyerek yayınlıyoruz. Akabinde de bunu Instagram hikayeden duyuruyoruz ve sayfada da bir Instagram paylaşımınıza vakit geçirmeden yer veriyoruz. Bekleriz.

HEDİYE SPONSORU NASIL OLABİLİRİM VE BU NE İŞİME YARAR?

Sık sık düzenlediğimiz etkinliklerimiz için pek çok takipçimiz hediye sponsoru oluyor. Sponsorların görevi: Talihli arkadaş ile etkinlik sonrası iletişime geçmek, özenle hazırlanmış hediyesini, KARGO ÜCRETİNİ DE KENDİSİ ÖDEYEREK vakitlice göndermek, kargoda bir sorun çıkarsa yine talihliyle iletişimde kalarak sorunu çözmek.

Sponsorlarımızın sayfasından bir çalışmayı hemen etkinlik duyurusu sonrası sayfamızda paylaşıyoruz. Arkasından bir de hikaye paylaşımı yapıyoruz. Duyurularımızda onların sayfalarını takip çağrısı yapıyoruz. Bir destek çalışması yani.

Siz de hediye sponsoru olmak istiyorsanız, vermek istediğiniz hediyenin ne olduğunu, sayfa isminizle beraber lütfen bilgi@10marifet.org adresine yazınız. Sizi listemize alıp, sıra geldiğinde hemen iletişime geçeceğiz.

10MARİFET INSTAGRAM SAYFASINDAN ÜRÜN SATIN ALINIR MI?

İlginize teşekkür ederiz ama şu an için böyle bir hizmetimiz yok. Beğendiğiniz çalışmaları satın almak istiyorsanız, her seferinde muhakkak etiketlemiş olduğumuz sahibi ile iletişime geçiniz. Bizim bir amacımız da, bu şekilde bir destek sağlamak. Kendisine, hesabını 10marifet sayesinde keşfettiğinizi söylerseniz de makbule geçer.

10MARİFET, INSTAGRAM DM’DEN VE YORUMLARDAN SORULARIMI CEVAPLAR MI?

Bunu yapmaya çalışıyorduk. Önce gördük ki yorumlara yetişmek insanüstü bir çaba ya da büyük bir ekip gerektiriyor. Ondan vazgeçtik. DM’den bütün sorularınıza cevap vermek için yıllarca elimizden geleni yaptık ama artık maalesef buna da yetişemeyeceğimizi anladık. Bunu yapmaya çalışınca inanın artık diğer 10marifet işleri aksamaya, yemek yanmaya, ödevine yardım isteyen çocuk madur olmaya, ilgi ve çalışma bekleyen hobi körelmeye, eşten de “artık akşam yemeğinden sonra da Instagram mesaisiz vakit geçiremez olduk” serzenişleri gelmeye başladı. Bu nedenle lütfen, eğer burada yanıt alamadığınız soru varsa bize bilgi@10marifet.org adresimizden e-mail atın ve DM / yorum üzerinden gelen sorularınıza yanıt gelmediğinde bize gönül koymayın. Vallahi olanaksız :)

Bir Cevap Yazın

Sizzix makinesi isteyen?

| | 8 Yorum

2016’da ilk Ayın Marifetlisi ne kazanacak?

| | 17 Yorum

Ödüllü yılbaşı yarışmamız bitti!

| | 7 Yorum

Tuch Expo’yu gezelim mi beraber?

| | 9 Yorum

Ödüllü yılbaşı yarışması desek?

| | 35 Yorum

Kasım’da ödüllü yarışma başkadır!

| | 28 Yorum

İyi ki doğdun 10marifet!

| | 8 Yorum

Sevimli 10 penguen yapımı

| | 0 Yorum

Evimin kedisi – rölyef pano yapımı

| | 4 Yorum

Kış güzeli Ivy

| | 21 Yorum

Kırmızı paltolu kız kolyesi

| | 3 Yorum

Kar canavarı Yeti ve Eskimo kız

| | 2 Yorum

Cevizlerden kapı süsü yapımı

| | 0 Yorum

Kapşonlu atkı yapımı

| | 4 Yorum

Örgüden minyatür ev

| | 7 Yorum