Perşembe, Aralık 8, 2016
Tulum Yaptım, Anlatımlı!

Tulum Yaptım, Anlatımlı!

50

tulum dikişi
Merhaba arkadaşlar. Bu yaz her yerde tulum görüyorum almak istiyorum ama genelde beğendiklerim ya straplez ya da çok pahalı oluyorlar :) İkisi de çok tercih etmediğim şeyler. Ben de kendi kendime yapabilir miyim acaba dedim ve ortaya bu çıktı. Umarım beğenirsiniz..

tulum dikişi

tulum dikişi
Nasıl yaptığımı kısaca fotolarla birlikte anlatmak istedim…

tulum dikişi
Öncelikle kumaşı yayıp ikiye katladım ve bir pantolonumu kalıp olarak kullandım. Daha bol ve dökümlü istediğim için dikiş paylarını da düşünerek etrafından 6-7 cm bırakarak kestim. Böylece ön ve arka kalıpları çıkarmış oldum. Daha sonra da bunları pantolon gibi ‘bel hariç’ diktim.

tulum dikişi
Daha sonra üst kısmını da vücut ölçülerime göre kestim ve gerekli yerleri diktim. Elimde iki parça bol bol duran kumaşım oldu. Daha sonra onları üzerime giyinip nereden birleştireceğime karar verip iğneyle işaretledim. İşaretleme işleminden sonra da dikişe geçtim. Parçaları birleştirince içerden bir sıra daha dikiş attım, çünkü iki dikiş arasına lastik geçirip dökümlü ve büzgülü durmasını sağlamamız gerekiyor.

tulum dikişi
Belimize daha doğrusu kalça üst kısmının genişliğine göre lastik kesip geçiriyoruz.

tulum dikişi
Tulumun sonraki hali aşağıdaki gibi oluyor.

tulum dikişi
Daha sonra giyinip cep yapmaya karar verdim. Cepleri kestim ve pantolonun sağ ve solundan yırtıklar açıp cepleri diktim.

tulum dikişi

tulum dikişi
Daha sonra tulumun kollarını, boynunu ve pantolonun altını katlayıp diktim. Bir de kemer taktım ve tadaaaam :)

tulum dikişi
Paçaları dar da veya aşağıya doğru daralan ya da bilekten lastikli de yapabilirdim ama ben bunu tercih ettim. Zaten kumaş kendinden o kadar cafcaflı ki bir de başka ayrıntı eklemek istemedim. Karmaşık kumaşa sade tasarım :)

50 YORUMLAR

  1. çok havalı olmuş, bu bir. dikiş makineniz çok sevimliymiş, bu iki :) size çok yakışmış, bu üç. kumaş şahaneymiş, bu dört. topuklu çok iyi seçim olmuş, bu beş. ve nefis anlatmışsınız, bu da altı! bayıldım.

  2. Teşekkür Ederim shane :) (6kere hem de :)) Aslında bu kumaşı yine yazlık bir elbise yaparım diye almıştım ama dediğim gibi tulum tulum tulum :) Canım tulum çekti :)

  3. süper olmuş! ellerinize sağlık… benim sitenin “öğren çekirge” kısmına girmeli bence bu :)) benim hiç denemediğim bir proje…tebrikler

  4. Teşekkür Ederim kendindik… Ben de ilk kez pantolon denedim ve korkuyordum. Hatta ilk kez de bir cep diktim ama büyütecek birşey yokmuş :)  

  5. ayamaya beğenmene sevindim.. :)

    Bu modeli çok değişik versiyonlarda yapmak gerçekten de mümkün. Ben paçalarını daha mı dar yapsam diye çok düşündüm ama tulum benim sıkılırsam içten paçalara bir dikiş al sana artık dar paça :D

  6. çok güzel olmuş ellerinize sağlık bende şifon kumaşım var ondan denicem :) bu sene dikiş dikmezsem bi daha asla dikemem senden ve kendikdikten ve şu an başım ağrıdığı için ismini hatırlayamadığım sevgili 10 marifetçilerden öyle bi gaz aldım kiiii sorma gitsin :) hepinizi ekstra seviyorum yaşasın 10 marifet yaşasın dikiş dikenler:) bu arada makinene bende bayıldım benimde almam lazım olcek böyle giderse…

  7. Vallahi şahane tebrik ederim en başta o şirin makineyle diktiğiniz için :)

    Ben de bu aralar ufak bir makine almayı düşünüyordum moral verdi bana bu yazı, demek ki neler yapılabiliyormuş :)
    Elinize sağlık. 

  8. Teşekkür Ederim yağmuryürek :) Yorumların için teşekkür ederim… Makinemi kızım doğmadan önce ona elbise dikebilmek için almıştım iki elim kadar minnacık bir makinam var :) Sadece dikiş yapıyor onu da bazen zor yapıyor ama 4 yıldır bana mısın demedi :) Daha uzuuuuun yıllar birlikte dikicez inşallah :)
    Dikişin de bence asıl önemli kısmı kafanda tasarladığın şeyi iyice ölçmek. Sonra korkma kes gitsin :)  

  9. Yorumlar için teşekkürler dozbey :) Valla dediğim gibi böyle küçük makineden alan arkadaşlarım penye dikemediler veya bozuldu :) Biz ayrılamıyoruz.. Ama çooook konuşuyor (Yani sesli) haberiniz olsun :)

  10. çok güzel olmuş güle güle giyin. benimde yapılacak denemelerim arasında bu model :)   makinenizde çok şirin bu arada daha nice birliktelikler dilierim ikinize :D

  11. ayyyyyyy bende bayılıyorum tulumaaaaaa. ama dediğiniz gibi hep straplez yapıyorlar yada askılı. şöööyle usturuplu bir tulum göremedim hiç o yüzden sizin tulumunuza bayıldımmmm bayıldımmmm ellerinize sağlık… ay öyle güzel anlatmışsınızki insana çok basitmiş gibi geliyor hemen deniyesi geliyor. dikişin D sinden anlamasamda bunu denemeyi çok istiyorum umarım kumaşı rezil etmem :D

  12. xmadame dikersin dikersin. Sadece ölçülerini iyi belirle yükseklik ve genişlikleri. Ben hep biraz geniş yaparım (acemilikten işte :D) Sonra denerim üstümde ve üzerimde bir bakıp gerekli daraltmaarı işaretler yerini saptar ve ondan sonra asıl halini veririm. Gerçekten de zor değil gibime geliyor ama oradan nasıl görünüyor bilemiyorum tabiki :)  Yorumlar için de teşekkür ederim …

  13. Ben de kendi kendime ölçü alıyorum zaten. Benim de etrafımda dikiş bilen kimsecikler yok.
    Ben şöyle alıyorum tamamen amatörce…
    1. Omuz genişliği: Üzerimde bulunan kıyafet her ne ise giyinikken sağdan ve soldan kolların dikişlerine kadar olan uzunluk
    2. Göğüs: gögüs çevremi komple ölçüp ikiye bölüyorum
    3. Bel: çevresini toplam ölçüp yine ikiye bölüyorum
    4. Kalça: basenlerinizin hizasından komple ölçün  ikiye bölün
    Tabi bir de uzunluklar var.. Bu 1-2, 2-3, 3-4 ve basenden topuğunuza kadar uzunlukları da ölçüppppp
     kabataslak bir insan vücudu çiziyorum ve uzunluk ve genişlikleri orada yazıyorum önden ve gerekirse kıyafetin tasarımına göre arkadanda.. Mesela siyah düğün elbisemde arkadan üçgenlerin nerede başlayıp biteceğini yüksekliklerini ölçmüştüm…
    Bir tane böyle bir vücut ölçü kalıbının taslağını hazırlarsan her seferinde uğraşmazsın…
    Kabaca anlattım, bu benim uyguladığım yöntem. ama ben hep yanılma payı kumaşta biraz kesimde pay bırakırım o da amatörlüğün getirdiği kendine güvensizlik :)  

  14. çok teşekkür ederim bunlar bana bayaa ışık tutacak :)
    kendinize haksızlık etmeyin böyle amatörlüğe can kurban :D  

  15. Tulum da anlatım da öylesine güzel olmuş ki hatta anlatımın detayına kapılıp ben de denesem mi acaba diye düşündüm.  Gerçi pek mümkün değil ama en azından düşündürttü ya olsun:)
    Ellerinize ve emeklerinize sağlık. 

  16. gayet açıklayıcı ve bilgilendirici şekilde anlatmışsınız.hem kumaşı ile hemde size bu kadar yakışması sebebi ile bençok beğendim.maşallah diyorum.ayrıca sanırım dökümlü bir kumaş…..bana da beklerim mutlu edersiniz beniiii     ahlamdan.blogspot.com

  17. Yorumun için teşekkür ederim ahlamdan.. Evet kumaş da dökümlü bu arada, özellikle ağır olmasını istedim ki bol paçaları ben yürürken şeklini bozmasın. Dökümlü kumaşların insan üzerine oturması daha kolay olduğu için dikiş hatalarını da göstermiyor sayılır :) O da diğer sebebi…

  18. ya ne kadar güzel olmuş bayıldım resmen ..tulumları cok severım ma amalesef boyum 1.60 yakısmıyor boyumu dahada kısaltıor :( topuklu ayakkabıylada fazla gezemem acıkcası rahatlık ön planda benım için o yüzden spor ayakkabı tutkunuyum…tulumda cok rahat bır kıyafet özellıkle senın dıktıgın bu tulum tam bana gore bol ve rahat ama gel gelelım boy meslesıne ..sen topuklu gıyerek bır kat daha uzatmıssın boyunu ve halkulade durmus üzerinde..kendımın gıydıgını dusundum spor ayakkabılarlaa komikk olurr :( ama içim gitti yaaa :( ellerinize sağlık emeğe saygım sonsuz ne kadar uğrastınız kım bılırr…güle güle kullanın :)

  19. hale-haleeeeeee yorumunu yeni gördüm gerçekten:) Öncelikle teşekkür ederim güzel yorumuna… Ama benim boyumda standart bir boy 1.65-veya 67 yimdir :) Topukluyla 1.75 oluyorum tabi platform var ayaklarımda nede olsa :) Ben de günlük hayatta rahatı tercih ederim ama biraz daha şık birşey dikip günlük değil de özel günlerde giyinebilirsin… Tulum heryerde var bu aralar… Böyle bol paça ve uzun modeller daha uzun gösterir. Eğer kısa olduğunu düşünüyorsan sakın bilekten sıkmalı modelleri deneme.. Bilekte bitenler uzun bacaklı imrendiğim bayanlara yakışıyor :D (Fotoları da aşağıdan çekiyorumki uzun görüneyim diye hale-hale) :)

  20. Serpilcimmm yeni mi gördün kıs bunu :) Gel vallahi beklerim biliyon ölçüyle dikemiyorum ama denerim istersen gerçekten :) Çok ciddiyimmmm … Sağol canım güzel yorumuna ayrıca :)

  21. bu kadar kolaya indirip anlaşılır bi dille anlattığınız için teşekkürler..paylaşımlarınız çok güzel…sizede çok yakışmış….

  22. şenaycım şimdik ben bundan yapmak istiyom ya açıp açıp bakıyom ama gözden kaçırdığım bir ayrıntı varmış. sen bunu nerden giyip çıkarıyon kuzum :D

  23. xmadame :) canım haklısın onu yazmamışım gerçekten ama bu elastik likralı bir kumaş ve göğüs kısmı da geniş olduğu için oradan giyebiliyorum ama başka bir kumaşla yapacaksan önden düğmeler dikebilirsin yada arkadan fermuar yapabilirsin giyebilmek için.. Ben önce pantolonunu giyip sonra yukarı doğru çekip kollarımı geçiriyorum. Tulumların da zorluğu bu dışarıda bir yerde lavaboya gitmek biraz zor olabliyor :)

  24. çok pratik ve güsel olmuş elinize saglık .nacizane birşey söylemek istiyorum boyu biraz daha uzun olup yerleri süpürse :) sanki dahada hoş olurmuş..

  25. Teşekkür Ederim rujbutik :) Haklısınız öyle çok daha güzel duruyor tulum bende gözlemlerimden onu keşfettim ama zaten sokakta platformlarla gezemiyorum dolgu topuklu ayakkabılarımla süpür süpür süpürüyorlar yerleri :)

  26. şenay dikkat ettin mi hem bu desen hem de bu model tulum modası başlamış senden görmüş olmasınlar ellerine sağlık çok güzel :) böyle tulumlar yabancı stelerde kaç dolara biliyon mu dudağın uçuklar yani :) tasarruflu türk kadını :)