Vintage ahşap boyama kutu yapımı

-

ahşap boyama vintage kutu yapımı

Vintage görünümlü ahşap boyama kutu çalışması yaptım. Aşamalar şöyle:

1. Hobi malzemeleri satan bir yerden aldığım ahşap kutuyu ilk önce zımparaladım. Bu üzerinde eğer pürüz varsa giderilmesi için yapılması gereken bir şey. Boya yapıldığında kusursuz bir görüntüye kavuşuyor böylece.

2. Zımparalandıktan sonra krem renkli ahşap boyasıyla 3 kat geçtim üstünden. Her katın kutumasını bekledikten sonra yaptım bu boya işlemini.

3. Kuruduktan sonra burntumber renkli yağlı boyayı kıl fırça yardımı ile her yerine sürdüm objenin. Sonra da temiz biz bez ile hafif bastırarak silmeye başladım yağlı boyayı. İstediğim eskitme görüntüsünü elde edene kadar yaptım bunu.

4. Eskitme işlemi bittikten sonra 1 ya da 2 gün kendi haline bıraktım kuruması için. Bu arada yağlı boyayı inceltmek için içine bi kaç damla keten yağı eklemiştim.

ahşap boyama vintage kutu yapımı

ahşap boyama vintage kutu yapımı

ahşap boyama vintage kutu yapımı

5. Yağlı boya kuruduktan sonra internetten edindiğim vintage tarzı resimlerin çıktısını kaliteli çıktı makinası olan bir fotoğrafçıda çıkarttım. İstediğim boyutta, photoshopta ayarlamıştım onları önceden. Siz diğer grafik veya paint programlarında da yapabilirsiniz.

6. Kapağa istediğim şekilde hepsini dekupaj tutkalı ile yapıştırdım. Kağıt ile obje arasında hava kalmaması çok önemli, yoksa vernik ya da benim kullandığım resin araya girip ıslak bi görüntü verebilir ve çalışma berbat olabilir. Buna dikkat edin yaparken.

7. Hepsini istediğim gibi yapıştırdıktan sonra 2 kat su bazlı vernikle üzerinden geçtim. Kuruduktan sonra da resin (100 kat vernik) uyguladım. Kapak tam kapanmadığı için resin beni biraz uğraştırdı. Döküldü, aktı, elim bulaştı vs vs vs.  Neyse en sonunda yolunu buldu :)

Bu kutunun kapağında oyuklar olduğu için ekstra fazla uğraştım. Oyuklardan firar etti resin :) Düz bir zemin için bu sıkıntılar geçerli değil.

8. En son resin de kuruduktan sonra kutunun iç kısmına yapıştırmış olduğum fotoğrafları da yat verniği ile vernikledim. Bu arada kutunun diğer kısımlarını da su bazlı vernik ile 2 kat üzerinden geçerek vernikledim. Kutu hazır! :)

Doğum günü kızına verildi, duygulanıldı ve çok sevildi :)

Bir Cevap Yazın

ZlmCreations

Fimo ile Eğlenceli İşler ve Öğretici Videolar

Çatlatmalı ahşap takı kutusu

| | 0 Yorum

Penguen ailesi dekupajlı ahşap posta kutusu

| | 0 Yorum

Melek kanatlı ahşap pano

| | 0 Yorum

Video: edding’le ahşap kase nasıl boyanır?

| | 86 Yorum

Video: edding’le ahşap pano nasıl boyanır?

| | 0 Yorum

Ahşap kardan adam

| | 0 Yorum

Sprey boyalarla ayna çerçevesi renklendirme

| | 0 Yorum

Ahşap boyama posta kutusu modelleri

| | 0 Yorum

Ahşap boyama ürünler – Çisem Hobi

| | 0 Yorum

Mix media canvas tablo yapımı

| | 0 Yorum

Teneke kutu boyama ve dekupaj yapımı

| | 2 Yorum

Doku çalışmalı ahşap boyama ekmeklik

| | 0 Yorum

Dekupaj ve boyamalı ahşap posta kutusu

| | 0 Yorum

Ahşap simitçi sehpası boyama ve dekupaj

| | 0 Yorum