YALANCI MOZAİK ;- )

-
.

Yani eğer ” Ben de mozaik yapayım ama öyle taşlarla , harçlarla uğraşmayayım, kolay birşey olsun ! ” diyorsanız, buyrun yalancı mozaik projemize.Mutfağınız için bir saatBen bu saati mdf üzerine çalıştım ama kullanmadığınız bir mutfak eşyası üzerine de uygulayabilirsiniz.Sözgelimi eski bir tava ya da karnıyarık tenceresini de zımparalayıp, canlı canlı boyayıp böyle bir saate dönüştürebilirsiniz.Tabi ortasına saat için bir delik delmeyi unutmadan.Geliyoruz hazırlanışına;-Önce saat yapacağımız objeyi mutfağımıza uygun parlak renklerde ( akrilik boyayla ) boyuyoruz. Saatin rakamlarını yazıyoruz.-Seramik meyvelerimizi de yine aynı canlı tonlarda boyuyoruz ve objemize yapıştırıyoruz.- Daha önceki bir yazımda evde kontur boya hazırlamak konusunda bir önerim olmuştu .İsterseniz o şekilde , isterseniz beyaz renkte boyutlu boya ile mozaiklerimizi oluşturmaya başlıyoruz .Taşların yerlerini bir kurşun kalemle önceden çizerek belirleyebilirsiniz.Bu size kontur sıkarken kolaylık sağlar.- Taşırır mıyım diye hiç korkmayın .Bu kontur , mozaik taşlarımızın arasındaki derz dolgusu gibi görüneceğinden ,taşırdığınız yerler de gerçek bir mozaik görüntüsü vermenize yardımcı olabilir.-Objemizi parlak vernikle güzelce vernikliyoruz.-En son olarak mozaik görüntüsü verme işlemi kalıyor. Piyasada “Mozaik Jeli” olarak bilinen bir ürün var. Kullananlar zaten bilirler, bilmeyenler için kısaca anlatmak gerekirse bu jel plastik tüpte , vernik benzeri bir sıvı. Damlattığınız yerde yayılmıyor ve kuruduğunda çok parlak duruyor.Böylece üzerine sıktığınız yer sanki cam veya seramikmiş gibi duruyor.-Biz de ,beyaz konturla belirlediğimiz taşların iç kısımlarına bu jelden damlatıyoruz.Jel yayılmadığı için sanki gerçekten altta taşlar varmış gibi boyutlu bir görünüm veriyor.-Ben daha parlak görünsün diye meyvelerin üzerine de mozaik jeli sürdüm.-Son olarak hobi mağazalarından bulabileceğiniz bir saat ya da evdeki eski bir saati objemize monte ediyoruz.Arkasına asmak için bir de askı ayarlıyoruz ve böylece işimiz bitiyor.Eğer “aman ben bu kadar da uğraşamam ” derseniz , o zaman bu tarz çalışmalar için üzerinde mozaik desenler olan kağıtlar var.Onlardan alıp üzerine mozaik jeli damlatabilirsiniz.Bizim projemizin esprisi , kağıda bağlı kalmadan ,elimizdeki herhangi bir objeye mozaik görüntüsü vermekti.Umarım beğenmişsinizdir.Unutmadan, mozaik jelinin üzerine artık bir daha vernik sürmüyoruz.

8 yorum gelmiş

Bir Cevap Yazın

Çatlatmalı ahşap takı kutusu

| | 0 Yorum

Penguen ailesi dekupajlı ahşap posta kutusu

| | 0 Yorum

Melek kanatlı ahşap pano

| | 0 Yorum

Video: edding’le ahşap kase nasıl boyanır?

| | 86 Yorum

Video: edding’le ahşap pano nasıl boyanır?

| | 0 Yorum

Ahşap kardan adam

| | 0 Yorum

Sprey boyalarla ayna çerçevesi renklendirme

| | 0 Yorum

Ahşap boyama posta kutusu modelleri

| | 0 Yorum

Ahşap boyama ürünler – Çisem Hobi

| | 0 Yorum

Mix media canvas tablo yapımı

| | 0 Yorum

Teneke kutu boyama ve dekupaj yapımı

| | 2 Yorum

Doku çalışmalı ahşap boyama ekmeklik

| | 0 Yorum

Dekupaj ve boyamalı ahşap posta kutusu

| | 0 Yorum

Ahşap simitçi sehpası boyama ve dekupaj

| | 0 Yorum