Çarşamba, Aralık 7, 2016
Peçete dekupaj tekniği ile mini vazo yapalım

2

butun-pecete-dekopaj-tekniği-nasıl-yapılır (12)
Merhabalar. Atmaya kıyamadığım seramik sabunluğumu değerlendirdim.
Sabunluğa bütün peçete dekupaj tekniği uygulayarak mini bir vazo yaptım. Nasıl yaptığımı anlatayım hemen.
Gerekli malzemeler:
– Boyanacak obje
– Beyaz akrilik boya
– Uygun desenli peçete
– Peçete dekupaj tutkalı
– Sentetik fırça
– Kurdela
– Şeffaf naylon
– Islak mendil
– Parlak veya mat vernik
– Yapıştırıcı veya silikon tabancası

butun-pecete-dekopaj-tekniği-nasıl-yapılır (1) (1)
Önce objemi 23 kat beyaz renk boyadım. 1-2 saat kurumaya bıraktım.

Peçetenin katlarını ayırdım. Objenin üzerine komple peçete dekupaj tutkalı sürdüm, çok vıcık vıcık olmamasına dikkat edin. Objeyi yere koyma gereği duyarsanız altına naylon koyun yapışmasın.

Peçeteyi yavaşça objenin üzerine yerleştirin, elinizle çok dokunmayın. İlk yüzü yerleştirdikten sonra peçetenin üzerine şeffaf noylonu koydum ve ıslak mendille yana doğru bastırarak peçetenin yapışmasını sağladım. Sonra diğer yüzlere de aynını yaptım. Tek yüzeye yapılan dekupajlar daha kolay oluyor, ama düşündüğümden kolay oldu.

En son artan peçete parçasını makasla kesip aldım. Kabarık yerler farkederseniz iğne ile hafif delin ve üzerine tekrar naylonu koyup ıslak mendille üzerine gezdirin. Bunun dekupaja bir zararı yok.
Bu işlem bittikten sonra iyice kurumasını bekliyoruz. Ve kuruduktan sonra bu kez peçetenin üzerine peçete dekupaj tutkalı sürüyoruz. Ve kurumaya bırakıyoruz.

En son 2-3 kat su bazlı verniği sürüyoruz.

Ve süslemeye geçiyoruz. Ben kurdeleyi silikon tabancası ile monte ettim ve ağız kısmına simli tutkal ile boncuklar yaptım.

İşte bu kadar. Şimdi bunun içerisine birş eyler koymak lazım değil mi? Artık bir başka çalışmada da o olur inşallah. Kolaylıklar diliyorum. Sevgiler…

2 YORUMLAR