Altınyaldız varak çalışması …Sandık ve Ayna

-

Evinizde altınyaldız varak çalışılmış böyle bir sandık ve ayna için yer var mı?Var diyorsanız buyrun işe başlıyoruz- Mdf bir sandık ya da çerçeve kullanabileceğiniz gibi evinizdeki eski bir sandık ya da aynayı da böyle bir çalışmayla yenileyebilirsiniz.İpucu : Ben mdf sandık kullandım ama sandığın kapağı biraz pürüzlüydü.Zımparalamakla düzeltemeyince bir miktar alçı ve tutkalı karıştırıp bir bulamaç hazırladım ve sandığın üzerine bazı rölyefler yaptım. Böylece hem zımpara derdinden kurtulmuş oldum hem de sandığım daha güzel oldu. Eğer eski bir objeyi yeniliyorsanız üzerindeki bazı kusurları kapatmak için siz de bu yolu kullanabilirsiniz.

-Sandık ve çerçeveyi kahverengi akrilik boyayla boyuyoruz.-Seramik çiçeklerimizle kendi göz zevkimize uygun bir tanzim oluşturuyoruz ve objemize beyaz tutkalla yapıştırıyoruz ve yapıştırdığımız çiçeklerle birlikte sandığımızı ve çerçevemizi bir daha boyuyoruz.-Üzerine varak çalışacağımız zemin ne kadar pürüzsüz ve parlak olursa varağımız o kadar güzel durur. O nedenle objemizi varak çalışmadan önce yat verniği ile vernikliyoruz.Bundan sonrası klasik yaprak varak çalışması…-Varak miksiyonumuzu sürüyoruz , bir süre bekleyip çok yumuşak bir fırça yardımı ile yaprak varağımızı yapıştırıyoruz. Sonra yapışmayan fazla varağı fırçayla süpürüp objemizi temizliyoruz.Yaprak varak çalışmayı bilen zaten biliyordur da bilmeyenlere bir fikir versin diye internetten bu linki buldum.Genel olarak işlem bu ama bizim varak yapılacak alanımız biraz daha fazla.-Altınyaldız varak için gomalak adı verilen bir madde kullanılır. Bu madde aslında Hidistanda yaşayan bir böceğin yumurtasını korumak için salgıladığı bir sıvıdan yapılıyor.Bize pul pul plakalar halinde gelen bu maddeyi ispirtoyla eritip varağımızın üzerine sürdüğümüzde hem hoş bir renk veriyor hem de vernik olarak koruyucu bir tabaka oluşturuyor.Bu , işin teori kısmı.Lakin siz de benim gibi “Aman bir böcekcağızdan yapılan bu şey benim canım gidi varak çalışmamı nasıl koruyabilirmiş ! ” derseniz o zaman alırsınız bir parlak sentetik vernik sandığınızı bir güzel verniklersiniz.Ben de öyle yaptım.Öyle güzel vernikledim ki her temizlikte deterjanlı sularla silmeme rağmen hala pırıl pırıl duruyor.
Ve bu çalışmamızı da bu şekilde tamamlıyoruz.Sevgiyle kalın

8 yorum gelmiş

  1. incili kiz

    yaptıklarınız takip ediyorum çok güzeller acaba osmanlı tarzı bir ibrik ya da ona benzer bir objeyi birlikte varak kaplasak malzemeler falan gibi açıklamalı yapsanız salonuma koyacağımda ellerinize sağlık

  2. Benden

    Sevgili incili kizİnan ben de çalışmaların aşamalar halinde fotoğraflarını çekip yeni başlayan arkadaşlar için faydalı olacak birşeyler hazırlamayı çok istiyorum.Bazı boyama tekniklerinin fotoğraflarını çektim ama bir türlü vakit bulup da düzenleyemedim.Umarım söylediğin gibi bir ibriği de ilerki günlerde hazırlayabilirim.İstersen şu sayfaya bir göz at, pratik bir yaldız çalışması.Böyle bir ibrik deneyebilirsin.

  3. Racine

    aslında altın,varak çalışmalar bana hep itici gelir,genelde abartılı şatafatlarından sanırım..bir resme çerçeve niyetine kullanılanlar genelde resmi boğar, hapseder, bütün alakayı önce kendine çeker ki aksine çerçevenin kullanım amaçlarından biri resmi ön plana çıkartmaktır..evin havasını boğan,ağır süslemeler olarak görmüşümdür hep, başlı başına rengiyle bile doldurur kaldi ki süsü püsü..varakla ilgili genel tavrımdan sizin çalışmanıza gelirsemm eğer :) aynayıda ,küçük sandığıda yukarıda belirttiğim görüşlerim baki kalsada çok beğendim..gözümü yormadılar ve beyaz ağırlıklı bir yatak odasında ne kadar hoş duracaklarını düşündüm, ayrıntılı anlatım için ve paylaştığınız için sağolun

  4. 38ela

Bir Cevap Yazın

Ahşap boyama posta kutusu modelleri

| | 0 Yorum

Ahşap boyama ürünler – Çisem Hobi

| | 0 Yorum

Mix media canvas tablo yapımı

| | 0 Yorum

Teneke kutu boyama ve dekupaj yapımı

| | 2 Yorum

Doku çalışmalı ahşap boyama ekmeklik

| | 0 Yorum

Dekupaj ve boyamalı ahşap posta kutusu

| | 0 Yorum

Ahşap simitçi sehpası boyama ve dekupaj

| | 0 Yorum

Ahşap çanta dergilik yapımı

| | 0 Yorum