Mum üzerine fotoğraf dekupaj yapımı

-

Mum üzerine fotoğraf dekupaj yapımı aşamalrını paylaşacağım bugün sizlerle. Mumları dekupaj ile süslemek ev dekorasyonunuza uygun renklerde yenilemek ya da özel günler için değişik temalarda mumlar hazırlamak mümkün. Aşağıda açıklamaya çalışacağım muma dekupaj çalışması yapım aşamaları ile verildiği için herkese ilham ve cesaret verebilir.

Mum üzerine fotoğraf dekupaj yapımı

Gerekli malzemeler:
mum, çıktısı alınmış desenler, yapışkanlı folyo, mat dekupaj tutkalı (Mod Podge), makas ve su.

Yılbaşı temalı bir dekupaj uygulanmış bu muma. Scan edebileceğiniz dijital yeni yıl temalı desenleri de vermiş yazı sahibi. Bu desenleri renkli toner ile scan ettirdikten sonra kenarlarından dikkatlice kesiyoruz.

Bu yapışkanlı folyonun kağıt yüzeyini çıkartıp kesmiş olduğunuz figürleri yapışkanlı kısma yapıştırıyorsunuz. Ve yeniden folyodan çıkardığınız kağıdı figürlerin üzerine yapıştırıp kredi kartı ya da spatula yardımı ile iyice bastırıp hava kabarcığı kalmayacak şekilde düzlüyorsunuz. Sonra yeniden figürlerin kenarından kesiyoruz.

Su dolu bir kaba figürleri koyup 2 saat kadar bekletiyoruz. Arada kaşık yardımı ile karıştırarak figürlerin her yerinin tamamen suya değdiğinden emin oluyoruz.

Sonra fotoğraftan da görüldüğü gibi soyulan kağıt kısmını parmaklarımızla ovarak tamamen çıkarıyoruz.

Parçaları havlu kağıt üzerine koyup iyice kurumalarını bekliyoruz.

Mat dekupaj tutkalı olarak Mod Podge kullanılmış, ki kendisini Türkiye’de de online olarak dahi bulmak mümkün.
Kesmiş olduğumuz figürlerin arka yüzüne tutkalı sürüp mumların üzerine yapıştırıyoruz. Sonra bir lastik yardımı ile iyice muma yapışmalarını sağlayabilirisiniz.

Ardından yüzeyi düzleştirmek ve mühürlemek için yeniden Mod Podge tutkalından mumun tüm yüzeyine sürüyoruz ve 30 dakika kadar bekliyoruz. Tutkalı tüm yüzeye sürme işlemini aralarda kurumasını bekleyerek bir kaç kat yapabilirsiniz.

Minik bir uyarı notu olarak tutkal, mumum yanıcı özelliğini artırabilir diye mumun yanan tepe kısmına sürmemeye özen gösterin diyor çalışma sahibi.

Ve işte yılbaşı temalı mum modelimiz hazır. Aynı yöntem ile fotoğrafları da mum üzerine aktararak ister kişiye özel bir hediye hazırlayabilirsiniz, isterseniz de kendi evinizde üzerinde ailenizin fotoğrafının bulunduğu mumlar sergileyebilirsiniz.
Mum üzerine fotoğraf dekupaj yapımı çalışmasını bulduğum blog burada, kendimce anladığım kadar anlatıp bilgilendirmeye çalıştım ben de. Denemek isteyen herkese kolay gelsin. Özellikle bebek odası süslemelerinde üzerinde bebeğin fotoğrafı bulunan bir mum çok hoş duracaktır.

5 yorum gelmiş

  1. sybella

    Ben de sık sık yaparım böyle mum çalışmaları, hem çok zevkli hem de mum, sabun seven biri olarak güzel görünümleri oluyor.

Bir Cevap Yazın

Ahşap kutu üzerine kolay dekupaj yapımı

| | 0 Yorum

Dekupaj ile eskileri yeniliyorum

| | 0 Yorum

Kavanoza dekupaj nasıl uygulanır?

| | 0 Yorum

Ahşap boyama dekupajlı ekmeklikler

| | 0 Yorum

Ahşap boyama – zor transfer tekniği

| | 3 Yorum

Kağıt dekupaj nasıl yapılır?

| | 3 Yorum