Dekoratif ahşap bahçe panosu

-

ahsap-boyama-nasil-yapilir-1
Herkese selamlar. Bu sene bol rüzgarlı geçen kış yüzünden terastaki korkuluklarım uçup bahçeye düşmüşler, apartıman görevlimiz de bize geri getirdi ama atmasını söyledik. Adam sağolsun aylarca atmadı sonra aklıma bu fikir gelince kaptım eve geri getirdim hemen:) İyi ki de dediğimizi yapmamış diyorum şimdi. Ne olarak adlandıracağımı bilmedim acıkcası :) Benim için terasımın duvarına asmak istediğim pano oldu. Siz istediğiniz şekilde adlandırabilirsiniz.

ahsap-boyama-nasil-yapilir-2
Ahşap korkuluklarımdan bir tanesi, aynısından bir tane daha var:) Onu da boyamayı düşünüyorum.

ahsap-boyama-nasil-yapilir-3
Gözüme çok vernikli gelen yerleri biraz zımparaladım. Boyanın daha güzel tutması için.

ahsap-boyama-nasil-yapilir-4
Eskitme yapmak istediğimden zımparadan sonra bazı yerlere mum sürdüm.

ahsap-boyama-nasil-yapilir-5
Akrilik boyayı iki kat tüm yüzeye uyguladım.

ahsap-boyama-nasil-yapilir-6

ahsap-boyama-nasil-yapilir-7
Boyanmış halide bu şekilde.

ahsap-boyama-nasil-yapilir-8
Mum sürdüğüm kısımların güzelce soyulması için tekrar zımparaladım.

ahsap-boyama-nasil-yapilir-9
Zımaparaladığım yerlere sert bir fırçayla çok az yağlı boya sürdüm.

ahsap-boyama-nasil-yapilir-10
Pamuklu bir bez yardımıyla fazlalığını aldım.
Not: Yağlı boya ile eskitme yapmadan önce yüzeyi sprey vernikle verniklemek daha güzel bir sonuç almanızı sağlar, çünkü yağlı boyanın daha güzel dağılmasını sağlıyor. Maalesef ben unutmuşum, umarım siz unutmazsınız:) Son adım olarak verniklemeyi unutmadım ama.

cam-boyama-nasil-yapilir-1
Ahşap korkuluğun boyama işlemini bitirince sıra üzerine asacağım cam şişeleri boyamaya geldi. Terasıma mavi, yeşil, sarı yastıklar boyadım onlara uygun olması açısından aynı renklerde şişeleri de boyamaya karar verdim. İçlerine mum koymayı düşünüyorum, çok aydınlık vermese de loş bir hava yaratacağını düşündüm ama ileride seffaf kavonoz da takabilirim. Çünkü yastıklarla bütün halinde fazla renkli olabilir, şimdilik bu şekilde. Sonrasına duvara monte edince karar vereceğim.

cam-boyama-nasil-yapilir-2
Sünger aplikatörle pıt pıt yaparak uyguladım.

cam-boyama-nasil-yapilir-3
Kavonozları ahşap korkuluğa yerleştirmek için yapı marketten aldığım telle etrafından doladım.
NOT: Kavonoz şekline tam karar verdiğim zaman soğuk silikonla da yapıştırmayı düşünüyorum. Telle de yeterince sağlam ama daha da güvenli olması için silikonlamakta fayda var. Dış mekanda kullanacağım için aşırı soguk ve sıcağa karşı dayanıklı olacağından soğuk silikon kullanacağım, eğer iç mekanda kullanacak olsaydım sıcak silikon da yeterli olurdu.

cam-boyama-nasil-yapilir-4
Telleme kısmının görünmemesi için biraz dantel ve jüt ip kullanarak süsledim.

ahsap-pano-susleme-fikirleri
Ahşapla birleştirme kısmı ise bu şekilde.

ahsap-pano-susleme-fikirleri-1
Çok yakından teller gözüküyor ama uzaktan hiç belli olmuyorlar.

ahsap-pano-susleme-fikirleri-2
Kavonozları bu şekilde yerleştirdim. Mum yerine çiçek de konulabilir :) Elimde yapma çiçek olmadığından görsel olarak ekleyemedim :(

ahsap-pano-susleme-fikirleri-3
Teras duvarına asılmak için duvara çivi çakabilecek şanslı kişiyi beklemek üzere kenara aldım:) Uzaktan net bir fotoğraf çekemedim maalesef, fotoğraf ayarlarım da bir sorun oluştu:( Havalar düzelince yastıklarım ile beraber fotoğraflayıp paylaşmak istiyorum :) Şimdilik bukadar. Herkese sevgiler..

6 yorum gelmiş

  1. Hobbycart

    Süper bir geri dönüşüm esintisi….
    Koskocaman alkışlarlaaa kutluyorum sizi.O kooooskocaman yapı marketlerde bilmem kaç liradan başlayan dekoratif ahşap süslemeleri siz keyifle bizim de yapabileceğimizi ne de güzel anlatmışsınız.
    Sağolun….Ve varolun sayın RUJBUTİK

  2. gulcanakyazi

    Çok şık olmuş, ellerinize sağlık. Zaten bu ara bu tip duvar aksesuarları çok moda ama almaya kalksanız dünyanın parası, böyle harika bir değerlendirme olmuş :)

  3. rujbutik

    @makdeniz Çok çok teşekkür ederim :) Evimizde çöp diye nitelendirdiğimiz bir çok şey aslında çok ta işlevsel şeylere dönüşebiliyor sadece biraz zama ayırmak lazım sanırım:) Almaya kalksam hem çok maliyetli hemde bu kadar keyif verecek birşey olmayabilirdi, birşeylere emek vermek onu daha kıymetli yapıyor..

  4. rujbutik

    @gulcanakyazı çok teşekkür ederim.Özellikle yazın gelmesiyle bu tarz panolar çok popüler olmaya başladı.Hem bulmak zor hemde maliyetli.elimde böyle bir malzeme varken almak yerine yapmak istedim.

  5. ifyouwanttobe

    Oh oh :)) Yazın sizin terasa kendimizi atmak şart oldu desene. :) Çok güzel olmuş gerçekten, tam hayal ettiğin gibi. :))

    Ellerine sağlık!

  6. rujbutik

    @ifyouwanttobe çok teşekkürler komşum:) gerçekten istediğim gibi oldu:) ev tutunden sonra iadeyi ziyeret lazım tabi :) akşamları ayrı keyifli oluyor, hadi gelin bekliyorum :)

Bir Cevap Yazın

Akrilik ile seramik boyama

| | 0 Yorum

Plastik çanta nasıl süslenir?

| | 0 Yorum

Video: Porselen kalemi nasıl kullanılır?

| | 2 Yorum

Eski (vintage) telefon nasıl boyanır?

| | 0 Yorum

İskelet Jack-porselen boyama bardak yapımı

| | 0 Yorum

Porselen fincan üzerine dekupaj

| | 0 Yorum

Porselen nasıl boyanır?

| | 0 Yorum

Kedili mug – porselen fincan nasıl boyanır?

| | 2 Yorum

Galvanize pas dokusu nasıl yapılır?

| | 2 Yorum

Dekoratif duvar boyama çalışması

| | 4 Yorum

Eski çerçeveleri yenileyelim

| | 0 Yorum

Konserve kutusu boyama ve süsleme

| | 0 Yorum