Pazar, Aralık 11, 2016
ahşap boyama erzak dolabı

ahşap boyama erzak dolabı

53

Bu yaz sıcak bir günde oturmuş eski erzak dolabıma bakıyordum ve kahverengi mobilyasını ne kadar sevmediğimi fark ettim. Anneme ben bu dolabı boyayacağım dediğimde annem vazgeçmem için çok mücadele etti ama kafama bir kere koymuştum. Her neyse boyalı ve vernikli bir yüzeyi boyayacaksanız önce muhakkak primer denilen astarı atmalısınız ki sürdüğünüz boya yüzeyi kapatsın yoksa güzel tutmaz, çok fazla boya kullanmak zorunda kalırsınız, fırça izleri belli olur. Kırık beyaz ve yeşili kombinleyerek tamamını boyadım (boyların renk numaralarını vermek isterdim ancak genelde çalışmalarımda kendim karıştırarak rengi elde ediyorum). Ardından 3 boyutlu stencil kullanarak üzüm salkımı desenini boyadım, en sonunda da sentetik verniği tinerle açarak vernikledim. Aklınızda olsun eğer sentetik vernikle beyaz yüzeyi boyayacaksanız tinerle sulandırın böylece boyanın rengi sararmaz.

53 YORUMLAR

  1. Sizin yaptığınız heriş çok güzel, ellerinize sağlık, renkler desenler harika.Bu arada bu erzak dolabı 6 aydır aklımda ama bir türlü fırsat olmadı, bu modeli ahşap malzeme satan yerde gördüğümden beri yapacam, kısmet 2008 inşallah.

  2. ELLERİNİZE SAĞLIK ÇALIŞMALARINIZI EN ÇOK TİTİZLİK AÇISINDAN SEVİYORUM. BEN ASLA TİTİZ OLAMAM SABIRSIZIMDIR. SİZ BEYAZI SEVİYORSUNUZ GALİBA BU DA KOLTUK GİBİ BEMBEYAZ İNSANIN İÇİ AÇILIYOR BAKINCA. BEN OLSAM GİDER CANLI RENKLER SEÇERİM AMA ASLEN BURDAKİ RENK UYUMUNU ÇOK CANLI RENKLERLE YAKALAMAK MÜMKÜN DEĞİL.

  3. ÇOK KISKANDIM YAAAAAAAAA…!BU ESKİ DOLAPLARIN ÜZERİNDEKİ BOYALARI SANIRIM ZIMPARALAMAK GEREKİYOR..TABİİ BU DA BANA ZOR GELİYOR..EĞER BUNUN DAHA KOLAY BİR YÖNTEMİNİ BİLEN VARSA YAZSIN LÜTFEN..ÇÜNKİ BENİM DE EVDE GÖZÜME KÖTÜ GÖRÜNEN 2 TANE DOLABIM VAR…SU GİBİ OLMUŞ ELLERİNİZE SAĞLIK…

  4. VAR VAR YA ZIMPARA YAPILAMAYAN ZEMİNLERE UYGULANAN BİR ASTAR MEVCUT BENDE ARTIK BİZE UĞRAMAYAN GÜLÜŞTEN ÖĞRENMİŞTİM GLASS MEDİUM İSMİEVET YORUM ÇOK HOŞ OLMUŞ SU GİBİ

  5. Herkese çok teşekkürler bu çok zevkli bir olaymış eve gelir gelmez merakla nete giriyorum o güzel yorumlarınızı okuyorum daha çok yapasım geliyor. Bu dolabın eski halinde mat sentetik vernik atılmıştı bu yüzden zımparalamadım direkt boyamaya geçtim hatta hatırladığım kadarıyla primer bile kullanmadım.

  6. peki… bu boyama işi evin içinde olur mu?kafaya taktım, kurtuluşunuz yok…ben yapacağım bu işi…!siz yardım edeceksiniz, her soruma cevap vereceksiniz ben yapacağım. lütfen hayır demeyin:(

  7. Mybadem süpersin, kaç tepsi boyamam vernik sırasında hayal kırıklığıyla sonuçlandı. Vernik gerçekten de sarartıyor ve kirli gibi görünüyor.”Aklınızda olsun eğer sentetik vernikle beyaz yüzeyi boyayacaksanız tinerle sulandırın böylece boyanın rengi sararmaz.” bu fikir için çok teşekkürler. Çok zevkli ve temiz bir çalışma olmuş. Seni de Ahşap Kraliçesi ilan edelim.Sefa ben evin içinde neler boyadım neler, biryerlerde hala ufak tefek delilleri kaldı ama dikkatli çalıştıktan sonra evin içinde, balkonda, heryerde olur.

  8. Kurtulmak isteyende kim size yardımcı olmakeni mutlu eder. Dha cok boyuta bağlı örneğin 2,5 metrelik bir dolaı evin içinde boyamak zor ama her tarafa gazete örtüp yapabilirsiniz ama yine de etrafın batması çok muhtemel. Kıın boya soğukta kurumuyor işin birde bu yönü var tabi. Zımparalamayı evinışında yapmaya çalışın etrafı mahvediyor üstünüz başınız batıyor en iyisi kendinize boya kıyafeti ayırın. Sorularızı cevaplamak hoşuma gidiyor hiç çekinmeyin.

  9. Sesiber, cocuklacocuk cok naziksiniz bende sizlerle paylaşmaktan mutluluk duyuyorum. Aslında uzun zaman önce nette bir blog sayfası açmıştım ama bu kadar fazla bir kitleye ulaşma şansım olmamıştı. Ahşap boyama cok zevkli, günün tüm stresini bu şekilde yok ediyorum. Cevrede gördüğümüz klasik ahşap boyamadan farklı çalışıyorum açık renkleri seviyorum. O güzel yorumlarınız beni çok mutlu ediyor. Herşey için tekrar tesekkurler

  10. PRİMER DENİLEN ASTARI VERNİKLİ YÜZEYLERE UYGULARSAK BOYA DAHA GÜZEL TUTUYOR DEĞİL Mİ YALNIŞ ANLAMADIM MYBADEM…BENİM KURTULMAK İSTEDİĞİM SEHPALARIM VAR AY ÇOK KLASİKLER ALIRKEN TERCİH BENİM OLMADIĞI İÇİN KULLANDIM AMA İLK GÜNDEN BERİ GÖZÜME TAKILIYORLAR. BEN SENİN BU BEYAZ MOBİLYAYI BUNLARA UYGULASAM DİYORUMLÜTFEN KOPYA ÇEKMEK İSTİYORUM HOCAM. ZATEN İLK AHŞAP BOYAMA UYGULAMAM SIRF ONLARA EL ATMADAN Kİ DENEMEM İÇİNDİ. O SIRALARDA HER TÜRLÜ ZEMİNE TRS. BASKIYI UYGULAMA OLANAĞI VEREN YUKARDADA BAHSETTİĞİM GLASS MEDİMU YİNE MARİFETTEN ÖĞRENDİM ŞİMDİ ARADA KALDIM PRİMER Mİ – GLASS MEDİUM MU…?

  11. Şimdiden kolay gelsin , glass mediumu hiç kullanmadım hep primer kullandım cok başarılı sonuçlar alacaksınız emin olun şişeyi iyice çalkalayın çünkü şişenin içine çöküyor sonra boyayacağınız yere uygulayın beyaza boyamış gibi olacaksınız sonra iyice kurumasını bekleyin ikinci katınızı atın oda kurusun sonra istediğiniz renge boyama aşamasına gelin

  12. mybadem 100 kat vernik kullandın mı hiç. Onun da rengi çok koyu ve çok açık krem bir tepsi boyamıştım, cesaret edip içine dökemedim.

  13. mybadem;sen, kesinlikle bloguna tekrar başla derim arkadaşım. çok güzel çalışmaların.evet cevap bekliyorum lake üzerine uygulayabilecek miyim? primer i.

  14. sesiber;sefa nın allerjisi var, evin içinde boya yaparsam çocuğa dokunur diye düşünüyorum.kondor;eğer sen yaparsan, ben de yapamazsam……………oy oyyyyy…yaylalar, yaylalaaaaaaaaar…türküsünü söylerim artık…dağlara vurup kendimi…

  15. Bloğum devam ediyor aslında, Sefa cok tatlı allah bağışlasın allerji durumu önemli boyaların cok kokusu yok ama vernik felaket onunda su bazlı olanı cok değil ama sentetik vernik, sprey vernikler çok kötü kokuyor. 100 katlı verniği çok kullandım zamanla onlarında resimlerini vereceğim, bir kere markası önemli bende 1 kere ucuz diye önceden almadığım bir yerden aldım gercekten rengi sarıydı sonuc felaket oldu. 100 kat kulllandıklarım daha ziyade acık renkte oluyor biliyorsun kullanımı önemli karıştırdıkca zaten daha saydam bir hal alıyor. Buarada lake üzerinede primer kullanabilirsin dediğim gibi her yüzeyi kapatıyor. Bloğuma da beklerim…

  16. mybadem teşekkürler, marka tavsiye edebilir misin?Sefa su bazlı boyalar kokusuz, benim oğlumun da allerjisi var, bir sorun yaşamadık. Sentetik yerine su bazlı vernik kullanırsın, onlar da kokusuz, sprey işlemini ben balkonda yapıyorum, kurutma işleminde de acelem varsa fön makinasıyla kurutuyorum.

  17. yatak odamdaki eski mobilyalarımı zımparalamadan boyamak için uygun yöntemler ararken burayı buldum ve sanırım aradığımı buldum=))benim mobilyalarım koyu renkte ve çok parlak olmayan mat bir cilası var.böyle eskitme gibi..ben beyaza boyamak istiyorum.şimdi bana kullandığın malzemelerin net markalarını verebilirsen çok sevinirim canım..sanırım bir astar ve bir boya kullanarak yapmışsın??ayrıca tebrik ederim harika olmuş=))

  18. sevgili hacero,azminden dolayı seni kutluyorum..bende yatak odamın komidinlerini yapmak istedim valla gözüm yemedi…şimdiden kolay gelsin, emek verilen herşey güzeldir

  19. valla cevcev’cim odam çatı katında olduğu için yeterince karanlık bi de mobilyalar eklenince iyice ruhum daralıyo..o yüzden azmettim=))bakalım becerebilecek miyim..

  20. nasıl görmemişim bu başlığı hayret!!..Mybadem gözlerimi alamadım muhteşem bir çalışmaymış bu!…model zaten tam benlik,bir de senin ahşap ustalığın olunca sonuç harika olmuş..hacero’nun sorusuna vereceğin cevabı merakla ben de bekliyorum…

  21. Ben de kayınvalidemin gelinlik komodinini (55 yıılık) boyadım salonumda kullanıyorum. Bazı yerleri yıpranmıştı. Boya öncesi macunla doldurdum o kısımları.

  22. çok becerikli benim arkadaşlarım, harika valla.elinize kolunuza sağlık..beyaz çok asil görünüyor.ben de yaptım bir ara.fonksiyonel art olarak..deli kızın çeyizi işte…ben de bir ara çekip yollarımama bakınız baştan diyeyim çok şey hayal etmeyiniz :)

  23. pis şeyler dün gece uyutmadınız beni…diktim gözümü koskoca gardroba,”allaam dedim glass mı sürsem evvelden yoksa şu premium denilen aletten mi alsam..zımpara olmaz şimdi..beyaz da dedim nassıl güzel durur..bi de sitencil çalışırım..”kendime geldiğimde gözümü gardroba dikmiş diğer mobilyaları nasıl elden geçireceğimi düşünüyordum..akla zarar ruha yarar arkadaşlarım benim:)

  24. Ya sorma nokturncum gece zor bela okuduklarımdan biri de bu yazıydı.Aynen senin gibi bende diktim gözümü ama gardropla kalsam iyi herşeye diktim ve de aklımda dolaşıp durdular.Ben ev almıştım o bitti epeydir uğraşıyorum şimdide mobilyalara sıra geldi.Aklıma soktunuz şeytanı dönüp duruyor ben samanpazarına antikacılara gidecektim ama şimdi acaba eldekilere bişeyler mi yapsam üfff ya napcam ben şimdi.(Eli yanağında fena halde düşünen smiley)

  25. :)canım bence kendin yaapp..bırak antikacıları felan..senden süper deli işler çıkar söyliyim…antikacılar gelsin sana be:)..o şahane aydınlatmalarını da koyucan mı evee..offf…

  26. Sesicim gardrobu kullanmıycam raylı dolap yaptırdım.Ben komodinleri düşündüm tuvalet masası falan onları ne renk yapsam diye tırmalıyorum.

  27. sprey boyayla olur mu sesim? mesela benimkiler venge renk..zımpara yapmadan tutar mı sprey boya?önceden glass sürüp mü yapacağız yoksa sprey boyayı? ya da premium denilen o malzemeyi mi süreceğiz?

  28. Sprey boya tutar tutmasına da ne kadar dayanıklı olur, kaynaşır mı bilemiyorum. Bahçedeki vernikli bank ve sandalyeleri boyadım tutmuştu. Yağmur altında kaldıkları halde birşey olmadı. Köpeğin kulübesini de sprey boyayla boyamıştım, hala iyi durumda. Kötü bir sonuca sebep olmak istemem, komodinin bir çekmecesinin yanında, arkasında, görünmeyen bir yerinde azıcık denemeden başlama yine de.

  29. merrhaba.bu dolap ve diger beyaz dolaplarınız da cok güzel olmus.peki kullandıgınız beyaz boya, bildigimiz akrilik kücük kutularda satılan ahsap boyaları mı? yoksa kiloluk su bazlı ev badana boyası mı?yani dyo,polisan gibi….cünkü hobby dükkanlarındaki boyalar kücük ve cok pahalıya gelir.cevabınızı bekliyorum

  30. Duygu ben büyük yüzeyli çalışmalarımın hepsini nalburdan aldığım filli boyalarla (su bazlı-akrilik) boyadım. İyi bir vernikle vernikledin mi hiçbirşey olmuyor. Ahşap boyası satanlar bu fikre karşı ama napalım devir hesap devri.

  31. tesekkürederim sesiber.cok merak ediyordum bunu.birsey daha soracagım,parlak mı mat mı peki?duvar boyası diye söyleyecegiz degil mi nalbura?ben simdi bir dolap boyuyorum ahsap boyasıyla.ama bundan sonrakiler icin nalburdan alacagım.daha ucuza gelecek.

  32. Herkese merhaba ufak çapta bir şok yaşadım mesajlarınızı görünce önce hepinize sevgiler geçekten uzun zaman oldu aslında yeni gönderi hazırladım ve pilli netten geri geldi daha fazla yazı yazın dediler halbuki ben genelde kendi blog sitemde yeterince yazıyorum isteyen arkadaşlar oradan istedikleri bilgileri elde edebilirler aslında tembelliğime geldi çift iş yapmak istemedim.Şimdi gelelim sorulara boyayacağınız yüzey mat vernikliyse korkmayın direkt boyayın ama alt zemini kapamanız için bir kaç katdan fazla sürmeniz gerekecek birde büyük yüzeyi boyarken rulo kullanın ama ucu süngerli olanlardan değilde pamuklu dokumadan yapılmış olanları tercih edin. Boyayacağınız materyal parlak vernikliyse o zaman primer kullanmanız lazım çünkü boyayı tutmaz, yapabiliyorsanız zımparalayıp boyayın ama o da büyük yüzeylerde insanı mahveder siz iyisimi direkt primer sürün ardından kurumasını bekleyip istediğiniz boyayı sürün.Ben genelde su bazlı akrilik boya kullanırım daha hesaplı olmasını istediğimde polisanın renklendirici tüpleri vardır onları kullanırım.Umarım yardımcı olmuşumdur daha detaylı bilgiler, yeni ürün resimlerimi sitemde; görüşmek üzere….

  33. Duygu nalbura gidince görürsün zaten. 3 boy renk renk renklendirirci diye satılan filli boyalar var. Polisan, senta ve adını hatırlayamadığım bir markanınkileri daha kullandım ben ama en çok filli boyayı sevdim. Ana renkleri alıp ara renkler de elde edebilirsin ki en sevdiğim olay…

  34. merhaba.nalbur birsürü boya cıkardı.şu mu şu mu diye?catlattı beni.bu renklendirici tüp dediginiz 2.5 kiloluk boyamı yoksa kücük bisey mi?kutunun üstünde ne yazıyor?filli boya da adı ne?polisan markasında adı ne?duvar boyası mı?bir de istanbulda kontra plak veya ince mdf alabilecegim biryer varmı?

  35. uzun zaman oldu.buldum ve denedim polisanı.dolap bitince resmini koyacagım.birsey daha soracagım.kullandıgınız sentetik vernik ne marka?my badem dolaplarına sürdügün sentetik vernik yat vernigi mi?

  36. Merhaba, sitenize yeni katıldım. Cok güzel seyler yapmışsınız ellerinize saglık. Benim bazı sorularım var, kafam cok karışmış durumda. Cokcok koyu kahverengi masif yatak odası takımımı kreme boyamak istiyorum. Masif olmasına ragmen renk cok koyu oldugu icin agac damarları pek belli degil. Aslında cok iyi durumda fakat sadece acık renk istedigim icin bunu yapmak istiyorum. Sanırım mat ya da yarı mat vernik yapılmış. Bu durumda primer denilen astardan mı uygulamam gerekir, bu renkli bir şey midir? Üzerine sürecegim boyada fırça izleri olsun istemiyorum, riske girmemek icin sprey boya kullanmak mı lazım? Sprey boya ile diger boyalar arasındaki fark nedir? Elimde bir sprey boya var akrilik yazıyor üzerinde bu olabilir mi? Rengi kapatmakta zorlanır mıyım? Ziyan olmasından korkuyorum acıkcası cünkü şu anda da iyi durumdalar. Şimdiden teşekkürler