Pazartesi, Aralık 5, 2016
Dekupaj, mum eskitme vesaire…

Dekupaj, mum eskitme vesaire…

23

hamur kabartma
Selamlarrrrr! Uzun zamandır bir bakıp kaçtığım 10marifet alemine yeni bir şeyler ekleyememiştim. Aslında boş durmadım bu arada. Bir kısmını hemen paylaşayım sizinle. İlk olarak abeslang (dil çubukları) üzerine yaptığım hamur kabartma küçük panom.
Abeslangları arkadan yapıştırıp beyaza boyadım. Üzerine renkli çıktı aldığım çok güzel bir resmi (Füsun Ürkün) uygulayıp, hamur kabartma yaptım. Henüz verniklemedim ama konsolun üzerinde yerini aldı bile.

hamur kabartma
Bu gazetelik belki 10 yıldır üzerinde astar boyasıyla bekliyordu. Kısmet bugüneymiş. Önce çikolata kahve rengine boyayıp üzerine mum ve 3 kat beyaz boya geçtim. Kuruyunca zımparalamak istedim ama açıkçası çok zorlandım. Bir blogda bulaşık teli ile bu işin oldukça kolay olduğunu okumuştum. Ama evde temiz/yeni tel olmadığı için pazardan alıp bir kenara attığım kullanılmamış ponza taşını kullandım. Eskitmeyi de etrafı kirletmemek için banyo küvetinde yaptım. Çünkü taş işinizi kolaylaştırırken etrafa tozlarını saçabiliyor.
Neyse, beğendiğim imajların çıktısını alıp üzerine uyguladım.

elişi çalışmaları

elişi çalışmaları
Bu sepete, belki 10 yıl önce, ilk boyama deneyimlerim zamanında kahverengi boyanıp, şablon&parmak yaldız uygulanmıştı. Ben de hazır kahverengi diye mumlayıp hemen eskiteyim dedim.

ahşap boyama
Gazetelikle aynı yöntemle yaptım ama içindeki fırça izlerini bir türlü gideremeyince içini de kağıtla kapladım. Niyetim bu değildi ama böylesi daha çok içime sindi.

ahşap boyama
Son olarak yine kahverengi, üzerinde yaldız motifler bulunan bir kutuyu mumlayıp, beyaz boyayıp eskittim.

elişi çalışmaları
Gördüğünüz üzere beyaz boya kalın şeritler halinde soyuldu. Belki orijinal yüzeyinden, belki boya yeterince kurumadan yaptığım için, nedenini bilmiyorum. Tam istediğim gibi olmasa da ilk halinden daha güzel, bunu söyleyebilirim :)

elişi çalışmaları
Görüşmek üzere.

23 YORUMLAR

  1. bir geldin pir geldin yaptım oldu :) nerelerdeydin? demicem işleri kucağına almış gelmişsin :) ellerine sağlık hepsi birbirinden güzel çalışma olmuş… tekrar aramıza gelmene de sevindik :)

  2. @Senaat,teşekkür ederim. Fotoğrafları çektiğim yer de küçük ama şirin balkonum.Buyrun,beklerim :)
    Son hali olmasa da yazılarımın arasında balkonumdan da bahsetmiştim.

  3. tekrar hoş geldiniz. çok iç açıcı bir çekim olmuş ve işlerinizin hepsi çok güzel…

    peki o zaman, hazır gelmişken hemen selam verdim borçlu çıktım durumu olacak ama, 10marifet sergisine bu şahane ahşap işlerinizden göndermek ister misiniz diye sormak istedim… sergi ile ilgili bilgi ve çalışmalar işte burada: http://10marifet.org/etiket/ofis-hediyeleri/

  4. Hepsi birbirinden güzel olmuş gerçekrten de… Böyle uzun süreli kaybolmayınız çünkü gözler çalışmalarınızı da yorumlarınızı da arıyor haberiniz olsun… :)

  5. @shane, hoşbuldum,hoşbuldum!

    Herkes böyle borçlu çıksa keşke :) Elbette ben de sergiye birşeyler göndermek isterim.

    Sadece il dışı seyahatte olduğum için hemen gönderemeyeceğim. Ama eve dönünce paketinizi adresinizde bilin efenim:)

  6. @senayatilgan, haklısınız uzun zamandır yokum ama arada bir uğrayıp iyi olup olmadığınızı uzaktan da olsa kontrol ettim :) Benim gözlerim de sizi ve özellikle yorumlarınızı arıyor hani :) Arayı açmak istemesem de bazen oluyor işte.
    Bu sürede biriken birkaç çalışmamı da ekliyorum. Umarım onları da beğenirsiniz!.

  7. Ana sayfada yeni eklenen işlere bakarken, balkonu gördüm ve “ahhaaa! YAPTIM OLDU gelmiş” dedim.Öncelikle hoşgeldin, sefâlar getirdin ve ekli kolu dolu geldin:)) heeepsi yaz kokulu çalışmaların harika olmuş,içim açıldı.Kesinlikle çok keyifli bir balkonun var ve insanın içinden ” bir de bizim balkona el atsa :P” diyesi geliyor :))

  8. @deliisibunlar , Hoşbuldum, teşekkürler! Uzun süren kışın ardından yaz gelince balkon mevsimi de resmi olarak başladı.Yaz kokulu balkonumda yaptım yaz kokulu işlerimi :) İstanbul’daysanız buyrun gelin.Keyifli balkonda keyif yaparız! Hem sonra sizin balkona da birlikte el atarız.