Ebru ile sanat

-

Bugünkü çalışmamız ebru sanatı ile ilgili. yaptığım eski bir çalışmayı sizlerle paylaşmak istedim. Bu sanatın icrası hakkında kısa bilgi vereyim önce. Önce ebru için su hazırlamak gerekiyor. Ebrunun suyu hazırlanırken musluk suyunun içine belli ölçülerde kitre(aktarda var) konulur. Su ağzı kapalı bir kapta bu şekilde bir süre bekletilir. Belli zaman aralıklarıyla çalkalanarak eriyen kitre özünün dağıtılması gerekir. Suyun yeterli yoğunluğa ulaşmasından sonra, içinde kalan erimemiş kitre kalıntılarını ayırmak için, ebru suyu iyice süzülmelidir. Gelelim boyaya. En iyi sonuç veren ebru boyası kök boyadan yapılandır: renkleri çok canlı ve gerçeğe yakın olur. Kök boya da aktarlardan toz halinde edinilebilir. Rengin hazırlanacağı küçük bir kavanozun içinde edinilen toz, suyla iyice ve yavaş yavaş ezilmeli, hiç tortu kalmamalıdır. Hazırlanan boyanın içine daha önce kasaptan alınan büyükbaş hayvan öd kesesinden süzülmüş öd suyu belirli oranlarda eklenmeli ve karıştırılmalıdır. Boyanın içine katılan öd, boyanın özgül ağırlığını değiştirerek yayılmasını ve şekil verilecek hale gelmesini sağlar; ne kadar çok katılırsa boya o kadar çok yayılacağından miktara dikkat edilmelidir. Yapım aşamasında eğer boya çöküyor ise içindeki öd miktarı fazlalaştırılmalıdır.Bu işlemler bittikten sonra ister parmaklae ister şişle istediğiniz şekli verin,ama topaklanma olmamasına dikkat edin.. ben toprak bir kabı boyamıştım. çok ta güzel oldu.

eskiden toprak kaptı..şimdi sanat eseri oldu

19 yorum gelmiş

  1. sefa97

    BU SANAT ZOR, ÇOK ÖZEN İSTİYOR. BEN TABLO UYGULAMALARINI DAHA ÇOK SEVİYORUM. MAZALLAH KONDORCUĞUM SENİN BU YAPRIKLARIN BİR KIRILSA. VALLA BEN OTURUR AĞLARIM. SENİ BİLEMEYECEĞİM.ELİNE SAĞLIK.

  2. TGT

    yav hadi toprak kap filan boyanırda o su uzerinde nasıl yaparlar o gulleri o sekileri boyayı suya vurunca genelde gul seklimi cıkıyor ortaya nedir birde sanırsın cok kolay bibakıyon hop adam yapmıs nasıl bir turlurlu cozemdim hanı konuyu

  3. kondor

    AY ANAM YORUMLARI GÖRMEMİŞİM. KIZLAR SAĞOLASINIZ. AMA BUNLARDAN BİR KAÇ ÖRNEK DAHA VARDI BENİM KONULARDAN AYRI AYRI MI YOLLAMIŞIM ALLAH YA UNUTULUYOR İŞTE ZAMAN ÜZERİNDEN GEÇİNCE.

  4. kriizantem

  5. kondor

    Dersini çalıştın yani kriz anten peki otur 10 puan 2010 yılı ödülleri seçilirken sana arşivde en iyi gömü arayan ödülünü verdim bilesin

  6. kriizantem

    Hemde ne çalışma hocam, tüm yazılarına baktım, umutla bidon aradım hemde en altınından, emme yok efendim… Ödülüm içinde teşekkür ederim, sizlere layık olmaya çalışacağım..

  7. akadaşlar ankarada ebru sanatı ile uğraşıyorum . tablolar eşarplar seccadeler seramik ebrular testiler çanta tabak ve bardak amerikan servis ayraç ve tablolar satılıktır istediğiniz herşeyin üzerine ebru çalışılır .

Bir Cevap Yazın

Akrilik ile seramik boyama

| | 0 Yorum

Plastik çanta nasıl süslenir?

| | 0 Yorum

Video: Porselen kalemi nasıl kullanılır?

| | 2 Yorum

Eski (vintage) telefon nasıl boyanır?

| | 0 Yorum

İskelet Jack-porselen boyama bardak yapımı

| | 0 Yorum

Porselen fincan üzerine dekupaj

| | 0 Yorum

Porselen nasıl boyanır?

| | 0 Yorum

Kedili mug – porselen fincan nasıl boyanır?

| | 2 Yorum

Galvanize pas dokusu nasıl yapılır?

| | 2 Yorum

Dekoratif ahşap bahçe panosu

| | 6 Yorum

Dekoratif duvar boyama çalışması

| | 4 Yorum

Eski çerçeveleri yenileyelim

| | 0 Yorum