hayat ağacı

-
hayat ağacı
hayat ağacı

Şu sıralar okul yıllarında yaptıklarımı görücüye çıkarıyorum biliyorsunuz. Bu da onlardan biri işte. Bu desenin adı ”hayat ağacı”. Klasik çini desenlerinden biri ve en önemli özelliği zeminin boyanıp desenin boyanmaması. Evimin salonunda baş köşeyi süslüyor ve baktıkça hey gidi günler heyyy diyorum :)

6 yorum gelmiş

  1. artemis921

    Bisküvi denilen ham haldeki çini tabağı alıp deseni çizdikten sonra siyah çini boyasıyla kontür çizgilerini çekip daha sonra renklendiriyoruz. Tabağı boyamamız bitince en iyi sonucu almak için bisküvi tabağı aldığımız çini atölyesine tabağı götürüp çini fırında pişirtiyoruz. Çinicide tabak önce sırlanıyor ve üstündeki desenlerin hepsi sır tabakasının altında kalıyor daha sonra 1100-1200 derecede çini fırınlarında yaklaşık 1 günde pişirilip çıkıyor. Yani pişmesi soğuması fırından çıkarılması bir günü buluyor ve heyecanla tabağını almaya gidiyorsun. Okadar müthiş bir heyecan ki anlatamam.

  2. artemis921

    Teşekkür ederim arkadaşlar. Az önce desenler sır tabakasının altında kalıyor demiştim ya sır pembemsi boza kıvamında ve opak bir şey. Sizi heyecenlandıran da bu zaten yani fırından nasıl bir şey çıkacak, renkler nasıl olacak… Çininin bir adı da ”ateşte açan çiçekler” 1200 derecede sır cam gibi eriyip parlaklaşıyor ve altından da renkler bir bir kendini gösteriyor. Mesela bu tabağın zemin rengi pişmeden önce lilaydı ateşte laciverte dönüştü.

  3. artemis921

Bir Cevap Yazın

edding’le toprak saksı boyama

| | 24 Yorum

edding’le metal tepsi boyama

| | 0 Yorum

Kişiye özel ahşap suplalar

| | 0 Yorum

edding’le kalpli porselen kupa boyama

| | 0 Yorum

Seramik boyama pembe şekerlik

| | 0 Yorum

Porselen tabak boyama – diy

| | 0 Yorum

Akrilik ile seramik boyama

| | 0 Yorum

Parlak pullu dekoratif kaftanlar

| | 2 Yorum

Plastik çanta nasıl süslenir?

| | 0 Yorum

Video: Porselen kalemi nasıl kullanılır?

| | 2 Yorum

Saksı boyama, yenileme örneği

| | 2 Yorum