64 yorum gelmiş

  1. farfin

    çok güzelmiş canım gerçekten,olabilir gibi geldi bana ama ahşap boyayan arkadaşlara bi sormak lazım::)

  2. Benden

    Ben size söyleyeyim, şimdi bu kız alır eline yaprakları, boyaları , bir harika dolap boyar, hatta hızını alamaz biraz da duvarlara dekor attırır…Biz de ağzımız bir karış açık baka kalırız.Aaah ah sendeki cesaret bende olaydııııııı :))

  3. PARES

    Ay çok güzel bir boyama harika valla bayıldım bende yapmak istiyorum ama hada hiç bir şey boyamamış bir acemi için herhalde zor olur diye düşünüyorum :( ama sevgili Leylanın dediği gibi acemihobicim kendisi bir boyama yapar ve bizede cesaret verir ha ne dersin canım :)

  4. acemihobici

    farfinim, sağol canım beğenmene sevindim ama ahşap boyayan arkadaşlardan çok yaprak boyayan arkadaşlara sormak lazım olur mu diye:))))bendeniiiiiiim bak deme öyleeeeee, yaparım sonra:))))) sağol canım…paresim serabım ben de hiç boyamadım böyle birşey ama boyarsam nasıl olur bilmiyorum üzerinde azcık daha düşünmem lazım:))))biraz daha gaz verirseniz yaparım herhalde ama sonuçlarına karışmam ona göre:))))))))

  5. DenDenAk

    tam benlik severim evde beyaz renkli eşyaları o yüzden masam sandalyelerim yatak odam beyazdırtelevizyon sehpam yalnız bir fiskosum var ucuza almıştık onu zımparalayacağım 16 nisanda böyle yapabilirim fikir için sağol (eşim bu fikrime çıldırdı bu arada yenisini almam diyor)

  6. purpleberry

    elticimmm bende geldim:)))sürprizzz!!!! hesabımı açtım,şimdi tanımazsın sen:)aytacrafts:))) dolap çok güzelmiş acemihobici.

  7. DenDenAk

    Belinda olmazmış bizim okulda el sanatları öğretmenine sordum niyetim kapıları beyaza boyayıp güllü peçete transferi yapmaktı kapılara. Hem onlar hem marangoz kapatmaz dedi

  8. DenDenAk

    esas tembel benim bir kitabım var masa örtüsü yapmış gerçek yaprak ve baskıyla bakmaya üşeniyorum gideyim bakayım

  9. gunesedogru

    yaprakların şablon olarak kullanıldığı bir uygulamadan söz etmişti kurs hocamız, detayları öğrenip anlatırım bir ara arkadaşlar ( yardımsever olumlu smiley)

  10. acemihobici

    :))))) can güneşedoğrucan:)yapacağım dolabı buldum, bir de nasıl yapılacağını bulsam hiç durmam sanırım. bir de uygun otu yolmak gerek tabi…sağol dendenim canımcım….ben de heves ettiydim, kısmet…

  11. Figen abla

    ışılımmm,sen yapraklarda sonbahar renkleri kullan nolursun…yaa kızlar bu ışılın suluboya çalışmaları o kadar profesyonelce ki..nerden mi biliyorum?az sonra paylaşıcam sizlerle :)maşallah eline herşey yakışıyor bu kızın yaa :))ay iyi ki de doğurmuşum :)

  12. ebru ozen

    ay hepiniz harikasınız ne güzel fikirler çıktı şuracıkta….:))acemihobici arkadaşım, ben de adanın dolabını böyle boyayıp üstüne hazır duvar stickerlarını yapıştırmıştım ya, belki öyle de yapabilirsin. zımparalama işi çoooook uzun ve zahmetli bir iş, mecbur kalmadıkça yapmayın derim yoksa boyamaya mecaliniz kalmaz…-ben denedim de ordan biliyorum:) adanın dolabı da koyu yeşil renkliydi, kütüphanesi pembe, diğer dolabı turuncu. hepsini mat renkli son kat cephe boyasıyla boyadım pek de güzel kapattı, bilginiz olsun. ama mutlaka rulo ile boyamalı, yoksa fırça izleri sinir eder insanı… isterseniz en son kattan sonra, hafifçe fırça ile eskitme yapabilirsiniz-döşemesini değiştirip boyadığım sandalyeme öyle yapmıştım, resmini koyayım belki fikir olur. sandalyemi kırık beyaza boyadım-sevgili dendenak gibi ben de severim mobilyada beyazı. sonra üstüne çok hafif mavi ile eskitme yaptım köşelere doğru, fena olmadı. dur bakayım buraya koyabiliyor muyum resmi???

    yenilenen sandalyem
    yenilenen sandalyem
  13. acemihobici

    tamam güneşedoğrum:) ben bekliyorum, onlar bizi yolmasın da:)figen ablammmmmmm:))))))))))ebru arkadaşım, açıklaman için sağol canım. sandalyen de çok güzel olmuş. beyaz çok güzel oluyor, ben de katılıyorum bu fikre…

  14. farfin

    acemim ısırgan otu olurmu hiç o ısırır:)güneşedoğruma bak be yardımsever olumlu smiley olmak ne yakışmış.Birde bana çizik sehpa konusunu anlatsa çarşıya gitmicekse,googleye sordum o ahşap boyama kursuna gitmemiş bilmiyormuş:P hemde çarşıya gidecekmiş oda:P(soru 1.sehpayı zımparalıyakmıyız? soru 2.boya olarak ne kullanıcaz,mümkünse marka isim ne varsa işte yani boyanın künyesini…Soru 3 vernik olarak ne kullanıcaz bir sürü vernik var piyasada..soru 4 ben bu boyama işini becerebilecekmiyim?

  15. acemihobici

    farfinim haklısın, ısırgan ısırıyor:))) güneşedoğruma da herşey yaraşır:))))gelelim sorularına (örtmeniiiiim, istediğimiz sorudan başlayabilir miyiz?:))ilk üçünü bilmiyorum onları üstad cevaplasın ama soru dördün cevabını biliyorum; becerirsin:))))

  16. Benden

    Arkadaşlar, örtmen gelene kadar ben kendi bildiklerimi yazayım. Belki faydası olur :))Dyo’nun bir mat yağlıboyası var. Ben evin kapılarını boyamıştım. Hem parlak yüzeyleri çok iyi tutuyor hem de bizim hobi işlerinde kullandığımız akrilik boyalar gibi tam mat duruyor.Bende de bazı dolaplar var, ben boyarsam bununla boyamayı düşünüyorum.Acemicim, eğer yaprakları işlemden geçirmeden öylece yapıştırırsan bir süre sonra kuruyup ufaklanırlar. Bunun yerine bulduğumuz güzel yaprakları mühür baskı olarak kullanabiliriz.Yani yaprağın arka kısmını akrilik boyayla boyarız, boyanın fazlasını almak için ilk önce bir kağıt havluya baskı denemesi yaparız. Sonra desen yapmak istediğimiz yüzeye yaprağı hafifce bastırırız. Üstünden elimizle geçeriz ki yaprağın dokusu iyece çıksın. Bu şekilde desenimizi oluştururuz.Sonra üzerlerini verniklemek lazım. Su bazlı vernik kullanabiliriz. Ya da yat verniği olabilir. Yat verniği hem daha dayanıklı , hem daha ucuz ama rengi biraz sarı. Yani beyaz yüzeyimizi krem yapar ama bence hafif krem daha da güzel olur sanki…

  17. Benden

    Bir de aklıma geldi, bu işi yaprak desenli peçeteleri kullanarak da yapabiliriz.Ya da bir önerim daha var. Eğer eliniz oyma, kesme işlerine yatkınsa patates baskısı yapabilirsiniz. Biz eskiden banyo duvarını bu şekilde boyamıştık. Kullandığımız paspas ve örtülerle aynı desende minik yeşil yoncalar yapmıştık.Çok güzel olmuştu.Hadi ben gittim. Kolay gelsiiiiiin

  18. DenDenAk

    Benden’in son yazdığından sonra aklıma şu geldi kağıdı yaprak şeklinde şablon hazırlasak içini oyarak, sonra süngerle filan şablonun içinden boyasak

  19. gunesedogru

    1- çizik sehpayı tamamen farklı bir rengemi boyayacaksın2- sadece çizik yerinimi kapatacaksın2.nin yanıtını bılmıyorumhadi bakıyım

  20. PARES

    Sevgili Leylacığım (Benden) ne güzel anlatmışsın canım dillerine ve yazan ellerine sağlık benimde bir kitaplığım var 2 raflı her gün o bana bakıyor ben ona bakıyorum soruyor bana serap beni ne zaman boyayacaksın diye ama yukarda arkadaşların de dediği gibi zımpara işi beni korkutuyor eğer zımpara yapmadan boyamayada cesaterim yok :( ne yapayım ben zımparasız boyasam kötümü olur arkadaşlar o güzel fikirlerinizi benin içinde bir çalıştırım hadi lütfennnnnnnnn:)

  21. farfin

    örtmen gelmiş:)sehpa çizikten görünmüyor örtmenim tamamı boyanacak,2.sorunun cevabını bilmezsek zaten boyayamayız örtmenim nasıl olacak böyle:))

  22. PARES

    sevgili dendenakcığım küçük bir şey olsa gözümü karartıp yapacam zımpara ama biraz büyükçe korkuyorum başlayıp da elime yüzüme bulaştırırsam çok üzülürüm ama zımparasızda kötü olursa bir daha üzülürüm :( Örtmenimmmmmmmmm hadi bize cevap ver zımparasız boyasak olurmu :) Tembel talebeler sabırsızlıkla cevap bekliyor :)

  23. farfin

    aynen benimde en korktuğum kısım zımpara,ama tahminimce benimki zımparalanmadan olacak iş değil,örtmenim napcaz:)örtmen çarşıya gitti heralde yine parescim,böyle çarşıya gidincede 2 günden önce dönmez:P

  24. acemihobici

    örtmen kadar bilmem ama zımpara şart bence, en azından macun çekmek şart diye biliyorum, çünkü boya tutmaz sanki ne biliyim, örtmeniiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiim…..

  25. gunesedogru

    yeni çıkan bir astar boya var arkadaşlar artık zımparalamaya paydos… mesela kahverengi eski bir sehpayı kemik rengine dönüştürmek istiyorsunuz, bunun için hobi marketlerden bu astar boya malzemesini alacaksınız sehpanın her tarafına uygulayıp kurumasını bekleyip 4 kat istediğiniz renk boyayı tatbik edebilirsiniz,tabii son katı sürmeden önce su zımparasıyla okşar gibi hafif bir zımpara gerekiyor.

  26. PARES

    Canım ötrmenim sana ne kadar tşk etsem azdır :) oley zımpara yok yaşasın en kısa zamanda kitaplığımında yüzü gülecek arkadaşlar. Sevgili örtmenim sana da çok tşk ederim bu güzle bilgileri paylaştığın için bu astar boyanın (Zımpara yerine geçen hani) adı varmı ? varsa lütfen yazarmısınız :)

  27. gunesedogru

    Cadence Parlak Yüzey Astarı, boya sökücüye ve uzun uğraşlı zımparalama işlemine son veriyor. Cadence Parlak Yüzey Astarı, evlerde eskiyen tüm vernikli eşyalar, mdf lam, sunta lam, mutfak ve banyo dolaplarını uğraşmadan su bazlı boyalarla boyanabilecek ve her türlü teknik uygulanabilecek duruma getiren çok özel bir medyumdur. Amerika’da ve İngiltere’de yoğun olarak kullanılan bu medyum şimdi Türkiye’de Cadence kalitesi ile üretildi.http://www.tahtakalehobi.com/cadence-parlak-yuzey-astary-120-ml-.html

  28. PARES

    Örtmenim çok tşk ederim saolunuz ne kadar yardımcı oldunuz bilemezsiniz inş. en kısa zamanda kitaplığımı boyayacağım ve burda sizlerle paylaşacağım ha 4. katı boyamada su zımparası ile bir kez okşayacağım çok tşkler Güneşedoğru

  29. DenDenAk

    Güneşedoğru çok teşekkürler sehpaları halledeyim bakarsın kapıları bile boyamışım banyonun kapı arkasıyla başlarım ki olmazsa sorun çıkmasın

  30. farfin

    güneşedoğrum çokk teşekkür,üstünü hangi boyayla boyayabilirim peki bendenin söylediği boya uygun olurmu sencede,ve bişi daha sorucam sırıtmaz dimi inşallah doğal durur evdeki diğer mobilyalar gibi.

  31. sserapp

    Ece Hanım da atölyesinde bir boya kullanıyor. Kapatıcı diyor buna ve siparişle gönderiyor. Bu boyayı sürdüğümüz her şeyi istediğimiz gibi boyayabiliyormuşuz.Derya Baykal’ın programında da “su bazlı parlak son kat boya” ile boyanan objeleri zımparalamaya gerek olmadığını söylemişlerdi.Bunlar da bilgi olarak geçsin buraya ama ben denemedim henüz.Bana katılan arkadaşlarıma teşekkür ediyorum. Biraz daha ısrar edersek olur bence:)

  32. Benden

    Kızlar siz ne yaptınız. Bakın gerçekten çok samimi söylüyorum ben öyle sandığınız gibi bilgili falan değilim. Çok konuşuyorum diye çok biliyorum sandınız herhalde : )) Bilebildiğim herşeyi de deneme yanılma yöntemi ile bizzat tecrübe edip öğreniyorum.Peri’ciğim bir latife etmiş, sağolsun … Abartmayalım lütfen : ))Boya konusuna dönersek, aslında yukarıdaki önerilerin hepsi olabilir. Mesela Cadence’nin astarı bu iş için gayet güzel.Dekoratif objeler için şart. Ama eğer büyük dolapları falan boyayacaksanız çok ucuz birşey olması lazım ki astarı yüzünden pahalı olmasın : ))Ben o nedenle kendi dolaplarımı Dyo’nun bahsettiğim tam mat yağlı boyası ile boyamayı planlıyorum. Çünkü dediğim gibi ben onunla oda kapılarını boyadım. Sonradan bulaşan yerlerden tinerle bile zor söktüm. Yani çok sağlam. Tam mat olduğu için de üzerine bu tür dekorlar yapmaya imkan verir diye düşünüyorum.Tabi ne kullanırsak kullanalım önce küçük bir ecza dolabı, tabure vs. üzerinde denemeler yapmak lazım…Baktık oluyor girişiriz büyük dolaplara kitaplıklara : ))

  33. Benden

    Zımparadan nefret edenler için de unutmadan söyleyeyim, şöyle bir alet var, adı zımpara malası.

    İçine zımparayı takıyorsunuz ve üzerinden rahatça kavrayıp zımparanızı yapıyorsunuz. Zımpara kağıdı aşınınca kenarlarındaki mandalları açıp , eskiyi çıkartıp , yenisini takıp devam ediyorsunuz. Özellikle geniş yüzeylerde işinizi inanılmaz kolaylaştırıyor . Üzerine rahatça bastırıp zımpara yapabildiğiniz için işiniz çok daha çabuk bitiyor. . Nalburlarda satılıyor , şimdi ne kadardır bilmem ama ben birkaç sene önce çok ucuza almıştım. Artık onsuz zımpara yapmıyorum : ))

  34. quarkn

    Tamam olaya müdahalede geç kaldım ama geldim.Şimdi tüm söylenenleri unutun ! Tüm ayrıntılarıyla derdinizin ilacı burda

  35. cocuklacocuk

    Biz yaprak baskısını denedik, yaprağı stencil gibi kullanarak, 10m ye de ekleyelim çalışmayı. Çok zor geldi bize.Örnek o kadar güzel ki…Takipte olacağız sonucu.

  36. acemihobici

    iyi ki görmüşüm şu dolabı, ne güzel şeyler öğrendik hep beraber:)))) sağolun arkadaşlar:)))) uygun yaprağı bulup, yolup en kısa zamanda denemek ve sizinle paylaşmak için sabırsızlanıyorum:)))

Bir Cevap Yazın

İskelet Jack-porselen boyama bardak yapımı

| | 0 Yorum

Porselen fincan üzerine dekupaj

| | 0 Yorum

Porselen nasıl boyanır?

| | 0 Yorum

Kedili mug – porselen fincan nasıl boyanır?

| | 2 Yorum

Galvanize pas dokusu nasıl yapılır?

| | 2 Yorum

Dekoratif ahşap bahçe panosu

| | 6 Yorum

Dekoratif duvar boyama çalışması

| | 4 Yorum

Eski çerçeveleri yenileyelim

| | 0 Yorum