Tek parça bebek yeleği yapımı

-

tek-parca-bebek-yelegi-nasil-orulur-anlatimli-bebek-orguleri
Merhabalar. Bu cici yeleği papatya cici bebe yünüyle ve 3 numara şişle ördüm. 100 ilmek atıp 10 sıra haroşo örülür.
Sağ ve sol hep 8 ilmek haroşo olacak şekilde örgü yaklaşık 20 cm olana kadar dümdüz örülür.
Bir sonraki sırayı sağ ve soldan 16’şar haroşo, gerisi düz olarak örüp, bu şekilde 6 sıra haroşo örülür.
7. sırada sağ ve sol taraflardan 8’er ilmek kesip, yine sağ ve soldan 8’er ilmek haroşo gerisi dümdüz olacak şekilde devam edilir.
Yaklaşık 3 parmak kalınlığında bu şekilde örüp 10 sıra lastik örülür. (Kenarlar hep 8 haroşo)
Bir sonraki sıra 30 ilmek sağda 30 ilmek solda kalacak şekilde lastik örülerek aradaki ilmeklerin hepsi kesilir.
Örgünün bir tarafı şişte kalırken, bir tarafı kenardaki haroşo sıraları 27 olana kadar lastik örülür.
Lastik sırası biterken örgünün sağ tarafına 12 ilmek eklenir. 5 sıra 12 ilmek haroşo olacak şekilde dümdüz devam edilir.
5 sıra sonra sağ ve sol 8’er ilmek haroşo, gerisi düz örülerek yaklaşık dört parmak kalınlığında bu şekilde örülür. Sonraki sıra sol taraftaki 8 haroşoya 8 ilmek eklenip 7 sıra haroşo, gerisi düz olarak örülür.
7 sıra haroşo örüldükten sonra yine 8 ilmek haroşoya düşürülüp tüm ilmekler düz örülerek yeleğin arka parçasının boyuna göre ayarlanıp, en son yine 10 haroşo örülüp kesilerek bitirilir. Şişin diğer tarafta kalan ilmeklerine ip ekleyerek, örülen tarafa simetrik bir şekilde örmeye devam edilir.
Örgü sırasında ilik yerlerini unutmayın. 3 parça halindeki bütün yelek kenarlarından dikilerek birleştirilir.
Kolay gelsin…

Bir cevap yazın

Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter
Pin on Pinterest
Pinterest
Share on LinkedIn
Linkedin

Instagram hesabim @pembeturkuaz HERKESI SAYFAMA BEKLIYORUM;)

Püsküllü bebek yeleği yapımı

| | 0 Yorum

Kruvaze bebek yeleği nasıl örülür?

| | 0 Yorum

Kelebek örgüsü ile bebek yeleği yapımı

| | 0 Yorum

Üçgen desenli bebek yeleği yapımı

| | 0 Yorum

Yakadan başlama bebek yeleği örgüsü

| | 0 Yorum

Sepet örneği bebek yeleği yapımı

| | 0 Yorum