Ahşap mobilya boyama hazırlığı ve gerekli bilgiler

-

Ahşap mobilya boyama seviyoruz, her türlü ahşap yüzeyi elimizden gelse boyayacağız. En azından deneyeceğiz. Eski bir ahşap mobilya gördüğümüzde ellerimiz kaşınıyor; acaba zımparalasak mı, üstünden kaç kat boya geçelim, koyu rengini beyaza çevirebilir miyiz, üstüne dekupaj yapalım mı, aman efendim eskitme uygulayalım mı, verniği ne kadar zamanda kurur, sonra rengi kaçar mı, ev çok batar mı :) Elimize uygun fırsatı geçirebilirsek sonunda boyuyoruz, eşya değişmiş oluyor, bir yenilik geliyor, biz de ferahlıyoruz.

Ahşap mobilya boyama için eşyayı hazırlamak, boyayı dikkatle uygulamak, sonra da o eşyayı özenle korumak gerekiyor. Ahşap mobilya boyamanın incelikleri, aşamaları hakkında biraz bilgi vermeye çalıştık ve bunlarla ilgili birkaç bilgi derledik:

Ahşap mobilya boyama için hazırlık

Eski bir ahşap mobilya seçtiniz ve onu boyamak üzere kararınızı verdiniz. Elbette öncelikle evin kirlenmemesi için bir ön hazırlık şart. Yerlere büyük boy çöp torbası kesip yayarak, hatta yapıştırarak ortalığı batmaktan kurtarabilirsiniz. Bunu ihmal etmek, sonrasında pişman olup hevesinizin kaçmasına neden olabilir. Es geçmeyin bu faslı.

Temizlik önleminizi aldınız. Şimdi de üşenmeyip mobilyayı temizlemeniz lazım. Çıkabilen parçalarını çıkarın; raflar, çekmeceler, hatta kapaklar ve kulplar. Bunları hafif nemli bir bezle silin, tozunu kirini iyice alın. Havalandırın. Sabırsızlık etmeyin. Kirli, tozlu, yağlı ahşap yüzeyin üstünden boya ile geçilmez.

Ahşap mobilyada zımparalama

Ahşap mobilya boyama öncesinde bir zımpara işlemi önerilir. Bunu illa ki yapmalı mısınız, o mobilyasına göre değişir. Çok kaygan, cilalı, pürüzsüz bir yüzeyi varsa, rengi çok koyu ise ve siz açık renge çevirecekseniz, mutlaka zımpara yapmaya çalışın. Hem mobilya çok eski ise, iyi bir zımpara ile bazı kusurları da yok edebilirsiniz.

Elbette bir mobilya ustası değilsiniz, profesyonel zımparanız yoktur ama, varsa şöyle bir güzellik olabilir, izlemesi bile zevkli:

Ama yoksa, o zaman çoğumuz gibi kağıt zımpara kullanacaksınız demektir, bu videoda kağıt zımpara nasıl kullanılır güzel gösterilmiş:

Zımpara, videoda da gördüğünüz gibi düz bir yönde, dikkatlice, aşırı baskı uygulamadan, rahat hareketlerle yapılması gereken bir işlemdir. Eğer mobilya kalın cilalı ise önce ince zımpara ile, sonra kalın zımpara ile zımparalamak doğru olur. Yüzeyi iyice mat hale getirmelisiniz ki süreceğiniz boya yüzeye tutunsun. Cilalı yüzeye boya tutunsa bile bir süre sonra dökülme riski olur.

Bazı boyalar, zımpara yapmadan da tutabilecek şekilde geliştirilmiştir. Bu tarz bir boya edinebilir ya da boyaya derz karıştırarak kendiniz bu tip bir boya elde edebilirsiniz. Böyle bir çalışmanın nasıl yapıldığını bu anlatımımızda okuyabilir ve izleyebilirsiniz, lütfen tıklayın:

Zımpara yapmadan mobilya boyanır mı?

Mobilya boyamada astar nasıl yapılır?

Zımpara işleminden sonra mobilya boyama çalışmamızda sıra astara gelir. Astar boyası, sonra süreceğiniz boyanın kaliteli durması için önerilen bir işlemdir. Astar boyayı düz yüzeylere ince rulo ile, detay kısımlara ile ince fırça ile uygulayabilirsiniz. Bunu yaptıktan sonra iyice kurumasını beklemek ve kuruduktan sonra da ince bir zımpara ile hafifçe pütürleri almak gerekiyor. Bu videoda çok tatlı anlatılmış tüm bu işlemler:

Ahşap mobilyada son boyama işlemi

Gördüğünüz gibi bu aşamaya kadar epey işlemden geçti mobilyamız. Artık asıl amacımızı uygulayabilir, mobilyamızı istediğimiz renkte boyayabiliriz. Bunun için de yine düz yüzeylerde rulo fırça, ince detay ve kenar kısımlarda klasik fırça kullanmalısınız. Nalburdan ya da yapı marketten, mobilya boyamak için uygun boyalar arasından istediğiniz renk seçimlerini yapabilir, kutunun üzerindeki talimata göre boyanızı kullanabilirsiniz. Pek tabii ki renk karışımları da yapabilirsiniz.

Tek kat boya genellikle istenen sonucu vermez. Sabırlı olmalı, ilk kat kuruduktan sonra birkaç saat beklemeli ve ikinci katı da uygulamalısınız. Genellikle iki kat yeter.

Eğer sadece boya uygulayacaksanız artık vernikleme kısmına geçebilirsiniz. Ama dekupaj, eskitme gibi tekniklerle süsleme yapacaksanız o zaman bunların zamanı gelmiş demektir. Sitemizde dekoratif boyama kategorimiz altında bunlara dair bol açıklama, örnek, video bulabilirsiniz.

Ahşap mobilya boyamada vernikleme aşaması

Ahşap boyama malzemelerinin en önemlilerinden biri de vernik. Bazı boyalar vernik gerektirmeyecek şekilde hazırlanmış olabiliyor, sonunda vernik atmayabilirsiniz de ama genel geçer kurala göre söyleyebiliriz ki, özellikle de bir dekoratif uygulama yaptıysanız en doğrusu her ahşap boyama işinizden sonra vernik uygulamak. Rengi değişmeyecek, dökümleyecek, boyayı bozmayacak iyi bir vernik seçmeye çalışın ki tüm emekleriniz ziyan olmasın. Burada güzel bir vernik nasıl sürülür videolu anlatımı var:

Şimdiden ellerinize sağlık. Siz de özellikle eski mobilyaları affetmeyin, güzelce boyayın.

Bir Cevap Yazın

shane

Mobilya boyama – eski sehpa yenileme

| | 0 Yorum

Ahşap sandalye boyama nasıl yapılır?

| | 0 Yorum

Ahşap mobilya boyama – zımparasız

| | 4 Yorum

Ahşap mobilya boyama – öncesi sonrası

| | 1 Yorum

TV ünitesi yenileme – mobilya boyama

| | 2 Yorum

Stencil ve akrilik ile C sehpa yenileme

| | 2 Yorum

Polisan ile ahşap ayna çerçevesi boyama

| | 0 Yorum

Eski sandalyeyi peçete dekupaj ile yenileme

| | 0 Yorum

Polisan ile yemek masası boyama – DIY

| | 3 Yorum

Mobilya boyama-zigon sehpa yenileme

| | 0 Yorum

Mutfak dolabı boyama – DIY fikirleri

| | 10 Yorum

Portmanto boyama nasıl yapılır? – DIY

| | 2 Yorum

Dolap ve komodin yenileme – DIY

| | 6 Yorum

Dresuar boyama

| | 0 Yorum