Pembe kız bebek yeleği yapılışı – videolu

-

pembe-kiz-bebek-yelegi-yapimi-videolu

Bu çok cici, pembe, şık bebek yeleğini siz de örmek ister misiniz? O zaman detaylı anlatımı ve video desteği ile bunu yapabilirsiniz. Marifetli arkadaşımız bebegim_orgulerim (bebek el örgüleri yün atölyesi), çok güzel bebek örgüleri paylaştığı Instagram hesabında bu yeleğin yapılışını anlatmış. Biz de kendisinin izniyle, bu anlatımı tek bir paylaşımda topladık. Size faydalı olacağını umuyoruz.

Hadi başlayalım örmeye:

pembe-kiz-bebek-yelegi-orgusu-yapilisi-videolu

  • Bebe ipi ve 3.5 /4 nolu şiş kullanıyoruz. 62 ilmekle yeleğe başlıyoruz. 4 diş haroşa örüyoruz. 2 kenarda 7’şer ilmek haroşa ve aralar düz olarak 21 diş daha haroşa örüyoruz. Yani 7 ilmek haroşa, 48 ilmek düz örgü ve tekrar 7 ilmek haroşa örmüş oluyoruz.
  • 25 diş haroşamız tamamlanıyor. Sıra saç örgülerini örmeye geldi. 7 haroşa kenarlar, aralar 6 ilmek düz, 1 ilmek ters olarak bir sıra örüp geri dönüyoruz. Yani 7 haroşa, 6 düz 1 ters, 6 düz 1 ters, 6 düz 1 ters, 6 düz 1 ters, 6 düz 1 ters, 6 düz 1 ters, 6 düz 7 haroşa oluyor. Geri dönerken haroşalar yine haroşa düzler ters tersler düz olarak örüyoruz. Ve saç örgümüze başlıyoruz.
  • Saç örgüsü nasıl yapılır, onu da bir video ile öğreniyoruz ve 4 diş haroşa arayla 5 kez saç örgüsü modelini örüyoruz, yani 4 diş haroşa sırası örüp tekrar saç örgüsü yapıyoruz:
  • Şimdi yeleğimizin arka tarafını bitiriyoruz. Saç örgülerimiz bitti. Aşağıdaki fotoğrafta gördüğünüz gibi kenarlar haroşa, aralar düz olacak şekilde örüyoruz. 4 diş haroşa uzunluğunda örüyoruz. Sonra 7 ilmek haroşa, 6 ilmek düz, 36 ilmek haroşa, 6 ilmek düz, 7 ilmek haroşa örüyoruz. 4 diş haroşa boyunda bu şekilde örerek yakayı kesiyoruz.

pembe-orgu-bebek-yelegi-modeli-yapilisi-videolu

  • 7 ilmek haroşa, 6 ilmek düz ve tekrar 7 ilmek haroşa daha örüp ense kısmını kesmeye başlıyoruz. 22 ilmek kesim yapıyoruz. Yani iki kenarda 7 haroşa, 6 düz, 7 haroşa ilmeğimiz kalıyor. Kesim nasıl yapılır, aşağıdaki videoda görüyoruz. Kesimden sonra önce sol ön kısımı örmeye başlıyoruz. 11 diş haroşa sırası boyunca 7 haroşa, 6 düz, 7 haroşa şeklinde örmeye devam ediyoruz.
  • Devam edelim: Yeleğimizin sol tarafındayız. 11 diş haroşa ördükten sonra 14 ilmek artırma yapıyoruz. 7 ilmek haroşa, 6 düz 1 ters, 6 düz 1 ters, 6 düz ve 7 haroşa olarak örmeye devam ediyoruz. 3 diş haroşa uzunluğu olduğunda tekrar saç örgüsü mrneğini örüyoruz. Yani yeleğimizin arkasında 7 saç örgü vardı, şimdi 3 saç örgüsüyle aynı işlemi yapıyoruz, yine 4 diş haroşa arayla 5 sıra saç örgüsü örüyoruz. Resmi aşağıda.

pembe-orgu-bebek-yelegi-yapimi-videolu

  • Bu videoda, artırma nasıl yapılır, bir yöntemini görüyorsunuz:
  • Devam edelim yeleğimize: 5 sıra saç örgüsü ördükten sonra 8 diş haroşa uzunluğunda kenarlar 7 ilmek haroşa, araları düz örüyoruz. Aşağıdaki resimdeki gibi cep kısmını örüyoruz.

pembe-orgu-bebek-yelegi-yapilisi-videolu

  • Yeleğin sağ kısmını da aynı şekilde örüyoruz. Tabii bu sefer ilik deliği açmamız gerekiyor. 3 tane ilik açıyoruz. İliklerin arasında 7 diş haroşa olması gerekiyor. Şu anda aşağıdaki resimde gördüğünüz noktaya ulaştık.

  • İlikleri, 4 ilmek haroşa ördükten sonra açıyoruz. Yeleğimizde 7 diş haroşa ara ile 3 ilmek olacak. İlik nasıl açılır, onu da video ile görelim:
  • Örgü bebek yeleğimizin bitimine yaklaştık. Fıstık örneği ile yeleğin kenarlarını dönüyoruz. 2/2.5 numara tığ tercih edebilirsiniz. Fıstık nasıl yapılır, onu da video ile görelim:
  • Yeleğimizi bitirirken, yelek nasıl birleştirilir onu da video ile görüyorsunuz:
  • Son olarak da tığ işi çiçek yapımını görüyorsunuz. Bununla da yeleğimizin ceplerini süslüyoruz:
  • Ve işte örgü bebek yeleğimizin bitmiş hali:

pembe-orgu-bebek-yelegi-nasil-yapilir-videolu-anlatim

İşte bu harika örgü bebek yeleğinin sahibi olan marifetli arkadaşımız bebegim_orgulerim’in Instagram hesabını, yazının en başında verdiğimiz linkten bulabilirsiniz. Bu yelek gibi güzel birçok örgü modeli için bu hesabı takip etmenizde fayda var.

screen-shot-2016-11-21-at-14-15-15

Bir Cevap Yazın

shane

Harika örgü bebek yelekleri – cicibebekler

| | 0 Yorum

Dantel detaylı örgü bebek yelekleri

| | 3 Yorum

Bebek yelek modelleri, örgü örnekleri

| | 1 Yorum

El örgüsü bebek yelekleri

| | 4 Yorum

Bebek örgüleri çok tatlı. Bu minik bebek yelekleri ve bebek hırkası da elde örüldüler, tığ işi figürlerle süslendiler. Bu yelekleri ben örmedim maalesef. Şişlerle pek aramız yok. Ben tığı, tığ...