10marifet, korunmaya muhtaç çocuklara elini uzatıyor

-
10marifet sergisi

Sevgili 10marifetliler,

Bunca zamandır, duyurmuş olduğumuz bağış kampanyasının detaylarını bilmeden çalışıyorsunuz, üretiyorsunuz, gönderiyorsunuz yaptıklarınızı. İhtiyacı olanlara yardım etmeye hevesli yüreğiniz ve aklınız, hesap sormaya değil de, hesapsızca katkıda bulunmaya yönlendiriyor sizi. Biz de bu arada, zor durumdaki, her türlü yardıma gereksinimi olan çocukları en önde tutup onlar için çalışan bir vakıf bulmaya uğraştık. Birkaç kere tökezledik, işler düşündüğümüz gibi gitmedi. Biz de bu çapta bir yardım işine girişmemiştik daha önce, deneyimsizliğimiz de var işin içinde. Öğreniyoruz beraberce. Sonunda, Türkiye Korunmaya Muhtaç Çocuklar Vakfı ile bir araya geldik.

1979’da gönüllü kişiler tarafından kurulan Türkiye Korunmaya Muhtaç Çocuklar Vakfı, kendi ifadeleriyle “her çocuğun şefkat, sevgi ve anlayış görme, yeterli beslenme ve sağlıklı bir ortamda yaşama, oyun ve eğlence olanaklarından yararlanma, çağdaş bir eğitim alma ve yeteneklerini geliştirme, kısaca insan haysiyetine yakışır bir şekilde yaşama hakkı olduğuna” inanıyor. Bu amaç doğrultusunda “Çocukköyleri” kurarak, ailesi olmayan, terk edilmiş, ihmal ya da istismara uğramış, savunmasız; yani korunmaya muhtaç çocuklara (kısaca “Koruncuk”lara), hak ettikleri yaşamın olması gereken şartlarını sunmaya çalışıyor. Devlet tarafından koruma kararı çıkartılmış 0-6 yaş arasındaki çocuklara kucak açan ve meslek sahibi oluncaya dek tüm desteği sağlayan vakıf, şu anda Bolluca Çocukköyü’ndeki 106 Koruncuğa yaşam imkanı sunuyor. Hedefleri, bu çocukköylerinin sayısını arttırmak ve daha çok korunmaya muhtaç çocuğu anne şefkatiyle büyüterek topluma kazandırmak.

Teşekkürler.

20 yorum gelmiş

  1. gliatasarim

    Ne kadar doğru bir seçim. Bu değerli amacınızı yürekten destekliyor ve sizlerin aracılığı ile böyle bir çalışmaya katkı sağlayabileceğim için mutluluk duyuyorum.
    İyi niyetle çıkılan bu yolda, zorluklar da olsa bu işe emeğini, ruhunu koyan koccamaaan bir ekibin olumlu enerjisiyle tümü kolaylıkla aşılacaktır.
    İşin içindeyken, insan yaptığının niteliğini pek hissedemez. Şimdi şöyle bir durup, arkanıza yaslanın ve derin bir nefes alın. Nereden nereye geldiniz, neleri aştınız, aşamadıklarınızdan nasıl faydalar sağladınız?
    Gördükleriniz size güç verecektir.
    Sevgiler…

  2. yeni gelin

    Çok güzel düşünmüşsünüz çocuklara yapılan yardım daha bir anlamlı gelir bana zaten… Bende bu güzel organizasyon için birşeyler hazırlıyorum ama umarım gönderim için geç kalmam çünkü hava o kadar sıcak ki ben de kargo işini sürekli erteliyorum :( Son gönderim tarihi gibi bir tarih belirlediniz mi acaba? Eğer böyle bir tarih varsa en azından bir an önce kargolayayım….. Sevgiler :)

  3. ayamaya

    Yüreğim hop hop etti :D işin içinde çocuklar varsa dünya bir yana onlar bir yana, etkinliğe kadar daha yüzlerce kişiye duyurup desteklerini sağlayabileceğimize eminim, destekleyen herkesin yüreğine sağlık

  4. shane

    sevgili gliatasarim, sözleriniz gerçekten insanı güçlendiriyor. önerinize uydum ve her şeyi bir gözden geçirdim. yaptıklarımız mutlu etti, yapacaklarımız umut verdi. sağolun. emeğiniz çok değerli.

    sevgili yeni gelin, serginin ekim ayının ortasından önce olma durumu pek yok, o yüzden rahat olabilirsiniz. vakıf yeni belli olduğu için şu saatten sonra daha fazla iş gelmesi için her duyuru fırsatını değerlendireceğiz. o nedenle zaten o anlamda daha çok yol gideceğiz. çalışmanızı bekliyoruz.

    kesinlikle sevgili ayamaya, daha çook kişiye ulaşacağız el birliğiyle. çok güzel olacak sonuç, destekleriniz sayesinde.

  5. yagmuryurek

    bir adımızın olmasına ayrıca sevindim tebrik ederim shane alnınızın akıyla satışların tamamını bitirip paracıkları koruncuklarımıza gönderirsiniz inşallah (hep beraber senin nezdinde konuşuyorum sadece :) )

  6. nowacraft

    shane, ürünlerimizi göndermek için adres bildirir misiniz.Size kolaylıklar diliyorum. Amaç çok güzel, inşallah sonuç da çok güzel olsun.

  7. shane

    sevgili yagmuryurek; zaten hepimizin işi bu. hep beraber sahiplendik, onun cesaretiyle gidiyor zaten. kutlayacağız sonunda bu ortak başarımızı :)

    tabii ki sevgili nowacraft; postaneden attım bile adresimizi size.

  8. zulaltan

    tv’ lerde düzenlenen yardım kampanyalarını izlerdim bir sürü şirket büyük paralar bağışlardı, sonra anlaşıldı ki toplanan paraların, büyük paralar bağışlayanlardan değil , geçimini zar zor sağlayan insanların küçük bağışlarından oluştuğunu öğrendim . benim küçük katkım ne fark yaratabilir diye düşünürüz oysa ki o küçük katkılar bir araya geldiğinde tüm zenginlerin bağışlarını geride bırakacak bir başarı gösteriyor. inşallah bu sergide çok büyük kazançlar sağlar, güzel amacına ulaşır ,güzel kuzularımızın yüzü güler :)

  9. tugbacanyurt

    iyi niyetle başlayan içinde sevgi barındıran bir projenin başarıya ulaşmaması zor olsa gerek:)
    gönderilen tüm ürünler satılacak ve çocukların geleceğine ufakta olsa bir ışık olacak
    Katılımın artmasını diliyorum ve yeni şeyler tasarlıyorum göndermek için

  10. shane

    sırf şu güzel şeyleri okuduğum zaman hissettiklerim bile iyi ki girişmişiz bu işe dedirtiyor bana… ne harika insanlarsınız. ne mutlu ki varsınız, yoksa bu pek çok şeyin yanlış gittiği dünyada insan umutlanmakta zorluk çekerdi… elinize, gönlünüze sağlık.

  11. gullale

    sahanesiniz muhteşemsiniz biz arkanızdayız bunu geleneksel hale getirin hem alarak hem bagışla katkıda bulunmak isteriz ::)

  12. deliisibunlar

    Yapılan etkinlik ve katkı sağlıyacağı adres kesinlikle çok yerinde olmuş.Ben birşeyler yapıp yollamayı çooook istiyorum ama ne yapabilirim ona karar veremiyorum :((( yardımcı olursanız çok mutlu olurum.

  13. shane

    sevgili deliisibunlar; satılabileceğini düşündüğünüz herhangi bir şey olabilir, keçe aksesuarlarınız var, her zaman ilgi çekiyor malum keçe. çok sağolun şimdiden… istediğiniz zaman haber verin, postaneden adresimizi göndereyim size.

  14. senayatilgan

    Hepimiz anneyiz yada doğuştan bize verilen annelik iç güdüsüne sahibiz bunu biliyorum… Onun için çocuk dendiğinde akan suların durduğunu yukarıdaki ailesi olmayan çocukları görüp yüreğinizin ‘cız’ ettiğini o kadar iyi biliyorumki… Ne yapsam ne etsem de daha fazlasını göndersem diye düşünüp duruyordur herkes…. Çocuklar için yapılan yatırımlar en doğru yatırımlardır ben buna inanıyorum… Biz kendi çocuklarımızdan sorumluyuz ama o çocuklardan herkes biraz sorumlu… Onun için herkesin birazcık dediği yardımlar dağ gibi olacak bunu biliyorum…. Masumiyet kazansın…..

  15. shane

    kesinlikle doğru söylüyorsunuz, onlardan da sorumluyuz, evet. bu projeyi gelenekselleştirip her sene gerçekleştirdiğimizde, belki daha da geliştireceğiz, daha da büyüteceğiz ve kollarımız birazcık daha, birazcık daha fazla açabileceğiz. başka bir şey yapmayacağız demek değil bu tabii… önemli olan bir araya gelmek, gönül birliği etmek, ihtiyaçların farkında ve yardıma hazır olmak. gerisi gelecek ve dediğiniz gibi masumiyet kazanacak.

  16. tugbacanyurt

    shane yeni ilimiz ANKARA :) ben şimdiden burda yapacaklarımızı hayal ediyorum .İşin şakası nerde olduğundan çok ne sebeple yapıldığı önemli.Nerde yapılırsa yapılsın elimizden geleni yaparız.
    her sene aynı kuruluş için yapılmazsa
    down sendromlu çocuklar içinde birşeyler yapabiliriz.
    diyeceksinki bu seneyi yapmadan gelecek seneyi düşünüyor ben bu sene yapılacak olan yardımlaşmanın tohum olduğunu düşünüyorum yani seneye fidanlar sonra ağaçlar sonra meyveler artarak gidecek:)))

  17. shane

  18. esinsel

    ah ah ne kadar güzel bir haber bu çok sevindim :) emeklerinize sağlık sevgili shane ,ilerliyoruz bakın. ben o kadar umutluyum ki bu proje müthiş patlayacak buyuyecek ve ses getirecek cunku yurekler çalışıyor :)

Bir Cevap Yazın

shane

Açelya Akkoyun’un konuğu olun

| | 5 Yorum

Polimer Kil Minyatür Obje Eğitimi

| | 0 Yorum

Ödüllü yaz yarışması kazananları

| | 0 Yorum

#hobiumlayaz yarışmasının kazananları

| | 3 Yorum

Ankara’da bez bebek workshopları

| | 0 Yorum

Kavanoz seti çekilişi

| | 0 Yorum

Amigurumi köpek workshop

| | 0 Yorum

Polimer kilden minyatür obje eğitimi

| | 0 Yorum

Polimer kil hediye fırsatı

| | 0 Yorum

Fiyonk detaylı bebek taytı – çekiliş

| | 0 Yorum

Polimer kil minyatür eğitimi

| | 0 Yorum

Fimo minyatür obje eğitimi

| | 0 Yorum