Mutfak dolabı boyama, mobilya yenileme

-

Mutfak dolabı boyama, mobilya yenileme çalışmamın detaylarını paylaşacağım.
Son dönemlerin en popüler uygulaması olan geri dönüşümlerde kullanılan en kaliteli boya Rich Multi surface boyalardır. Her türlü mobilya dönüşümlerinde, duvar boyamada, mutfak dolaplarını yenilemede, banyo fayanslarını değiştirmede kullanabileceğimiz en ideal boya grubudur. Uygulama safhaları doğru şekilde uygulandığında mükemmel bir sonuçla karşılaşırız.

Vernikli bir yüzeye sahip olduğundan Rich Multi surface grubu ile çalışmak çok rahat. Şöyle başlıyoruz; boyamızı 2/3 oranında sulandırıyoruz öncelikle. Bu bizim astar katımız olacak. Bu katı ince bir tabaka halinde boyuyoruz. Astar katını attıktan sonra alttaki zemin rengini hala görüyor olacağız, panik yapmayın bu çok normal. Çünkü bu astar kattır ve diğer katlarda alttaki renk tamamen kapanacaktır. İstersek ilk katta rulo sünger kullanıp daha kolay boyama yapabiliriz.
Daha sonraki en önemli püf noktalarından biri de bir gün beklemektir. İlk katı boyadıktan sonra mutlaka bir gün bekliyoruz, ikinci kata ister rulo süngerimizle devam edebilir istersek de fırça ile… 2. ve 3. katlar arasında bir gün beklememiz şart değil, 5 ila 6 saat arası beklememiz yeterlidir. 2. ve 3. katlarda da mutlaka boyamazı yine sulandırıyoruz, fakat ilk katta olduğu gibi değil üçte bir oranında sulandırıyoruz. Boyamız boza kıvamında olacak yani. Bu da önemli bir püf noktasıdır. Daha sonra istediğimiz renk tonuna ulaştığımızda bir gün bekledikten sonra yani boyama işlemimiz bittikten 1 gün sonra eğer vaktiniz varsa iki gün sonra mutlaka iki kat vernik uyguluyoruz. Rich Multi surface grubuna uygun olan vernik türü ise rich akrilik su bazlı vernik. Mobilya dönüşümlerinde yarı mat olanını tercih etmek en güzel sonucu vermekte. Vernik yapmadaki en önemli püf noktası da verniğimize bir miktar (çok az) su katma gerekliliği. O zaman daha kolay uygulanıyor ve fırça izi bırakmıyor. Bir de kaliteli ve çok temiz bir fırça kullanmamız gerekiyor.
Fırçanın temiz olması vernik işlemin daha verimli olmasını sağlar.
Boya sabitlenene kadar 20 gün kadar hassas kullandıktan sonra süreç başarı ile sonuçlanmış olacak. Aşağıda benim ulaştığım sonuç görülebilir.

Daha fazla ayrıntı fikir ve seçenek için bana profilimden ulaşabilirsiniz.

Bir cevap yazın

Mutfak dolabı boyama – DIY fikirleri

| | 10 Yorum

Portmanto boyama nasıl yapılır? – DIY

| | 2 Yorum

Dolap ve komodin yenileme – DIY

| | 6 Yorum

Dresuar boyama

| | 0 Yorum

Mobilya boyama; ahşap raf yenileme

| | 2 Yorum

Sehpa yenileme nasıl yapılır?

| | 7 Yorum

Mobilya boyama, komodin yenileme

| | 4 Yorum

Komodin boyama (diy)

| | 0 Yorum

Ahşap aplike ve konsol boyama

| | 0 Yorum