Rokoko çiçekler

-

brezilya-nakisi-mavi-rokoko-cicekli-kese
Brezilya nakışını sever misiniz? Rokoko tekniği ile mavi çiçekler işlediğim brezilya nakışlı kese çalışmamı paylaşmak istedim. Bu teknik ile çok zarif nakış örnekleri hazırlayabilirsiniz.

EDİTÖR NOTU: Rokoko nakış tekniği, bu güzel çalışmanın açıklamasında da gördüğümüz gibi, aslında brezilya nakışının en çok sevilen tekniklerinden biri. Bir düğümleme, ipi iğnede çevirip büzdürme tekniği diye özetleyebiliriz aslında. Kumaş üzerinde iğneye ipin birkaç defa dolanarak o şekilde batırılması ve boyutlu, dolgun desenler elde edilmesini sağlayan güzel bir nakış tekniği. Özellikle bıcır bıcır, renkli çiçekler yapmak çin birebir bir teknik. Delikli bir kumaşla değil de sık dokunmuş, saten, keten, koton gibi sıkı, gözeneksiz kumaşlar üzerinde daha çok kendini gösteren, daha rahat işlenen bir nakış. Çok zor değil, deneme yanılma yöntemi ile siz de kendinizi geliştirebilirsiniz. Rokoko nakışına havlu kenarlarında, dekoratif panolarda, kırlentlerde, sehpa örtülerinde sık sık rastlayabilirsiniz. 10marifetli hanımların ellerinden çıkan başka rokoko çalışmalarının fotoğraflarından birkaç tanesine bakalım şimdi:

rokoko-nakisi-cicek-islemeli-buyuk-masa-ortusu-1

rokoko-nakisi-cicek-isleme-havlu-kenari-modeli

rokoko-nakisi-cicekli-havlu-kenari-ornegi

rokoko-nakisi-cicekler-ile-suslu-tig-isi-dekoratif-ev

brezilya-nakisi-rokoko-cicekli-ortu-modeli

kanavice-ve-rokoko-isleme-saksi-kasnak-pano-modeli

brezilya-nakisi-rokoko-isi-defter-kaplama

Bir Cevap Yazın

Brezilya nakışlı kasnak pano

| | 2 Yorum

Brezilya nakışı

| | 0 Yorum

Brezilya nakışı ile bebek yeleği süsleme

| | 0 Yorum

Brezilya rokoko nakışı işlemeli mutfak defteri

| | 3 Yorum

Rokoko işi masa örtüsü

| | 3 Yorum

Rokoko işi örtü

| | 3 Yorum

Rokoko nakışı çiçekli havlu kenarı örneği

| | 0 Yorum