Rokoko nakışı işlemeli keçe kitap ayracı yapımı

-

nakis-islemeli-kece-kitap-ayraci-yapimi-1
Tatilde İstanbul’da meşhur pazar gezmelerimi gerçekleştirirken bu lazerle kesilmiş keçelere rastladık arkadaşımla. Ne yapılır ne yapılmaz derken tezgahtakilerin hepsini aldık. Şimdi göz önündeler bunlarla ne yapabilirim diye. Böyle düşünürken bir sipariş aldım ve kişiye özel kitap ayracı çalışmam istenildi. Bir doğum gününde hediye dağıtılmak üzere verilen harflere göre işlememi gerçekleştirdim. Tabii kendime ve sevgili Özlem’ime de bir tane yapmayı ihmal etmedim. Üzeri rokoko nakışı işlemeli kitap ayracı nasıl yapılır, aşamaları ile anlattım. Rokoko işlemek isteyenlere de basit bir anlatım olmuş olsun.

1- Öncelikle keçeye Ö harfini belirsizce kurşun kalemle çiziyoruz.

2- Sarı renk kaneviçe ipliği ile zincir tekniğini kullanarak harf iskeletimizi yapmaya başlıyoruz. Dikkat edilmesi gereken nokta ise başlangıç ve bitiş noktalarında hep aynı yerlerden iğneyi çıkarmak olacaktır. 4. karede artık sıkıştırıyoruz zincirimizi ve ipi halka yaparak tekrardan aynı noktaya batarak devam ettiriyoruz. Zincir tekniğini tamamladık böylece.

3- Ö’nün bitiş noktasında ok işareti olacak şekilde brezilya nakış tekniklerinden rokoko yapıyoruz. Bunun için fotoğrafta görüldüğü gibi iğne hareketlerini yapıp yapacağınız uzunluğa göre ipliği iğneye doluyoruz ve son adıma gelindiğinde iğneyi iplikten çıkarmak için iplikten ters hareketle çekip başlangıç noktasında sıkıştırıyoruz ipi.

Ok işareti oluşturmak için diğer tarafa da aynı tekniği uyguluyoruz ve tamamladığımızda kesik kesik çizgiler oluşturarak keçeye biraz doku veriyoruz.

4- Sırada Ö harfinin noktaları var. Bunlar için tohum tekniği uyguluyoruz. Tohum için sarı ip kullandım ve yapacağım noktada iğnemi çıkararak 5 kez ipimi doladım ve iğneyi iplikten kurtarmak için yavaşça çekip tohumları keçeye doğru sıkıştırıp başlangıç noktasında tekrardan batıyoruz. Tek bir nokta için ben iki tohum yaptım.

5- Ufak bir keçe parçasını işlemenin ters kısmını kapatacak şekilde kesiyoruz. 45 cm uzunluğundaki dantel lastiğimizin uç noktalarını keçenin arka yüzüne yapıştırıp daha sonra sarı parçayı da onun üzerine yapıştırıyoruz. Böylece çalışmamız tamamlanıyor.

Resimlerden takip edelim:

brezilya-nakisi-rokoko-islemeli-kitap-ayraci-yapimi

brezilya-nakisi-rokoko-islemeli-kitap-ayraci-yapimi-1

Franklin D. Roosevelt a ait bir sözüyle sizi baş başa bırakıyorum; “Bir kitap, içimizdeki donmuş değerleri parçalayacak bir balta olmalıdır.”

Diğer çalışmalarım için bloguma beklerim.

2 yorum gelmiş

  1. sevginin gunlugu

Bir Cevap Yazın

Rokoko işi mor lavanta çiçekli pano

| | 2 Yorum

Brezilya nakışı rokoko tekniği örnekleri

| | 0 Yorum

Brezilya nakışı rokoko çiçekler

| | 2 Yorum

Rokoko işlemeli kolye

| | 2 Yorum

Rokoko nakışlı pembe küpe

| | 0 Yorum

Brezilya nakışlı havlu kenarı

| | 0 Yorum

Brezilya nakışlı servis peçetesi

| | 0 Yorum

Brezilya nakışlı kasnak pano

| | 2 Yorum

Brezilya nakışı

| | 0 Yorum