Yeni başlayanlar için bebek yeleği örgüsü

-

anlatimli-bebek-orguleri-bebek-yelegi-nasil-yapilir

Merhabalar. Örgüye yeni başlayanlara yararlı olabilecek bir bebek yeleği yapımı anlatacağım.
Öncelikle örgünüzün düzgün olması için elinizin şişle uyumunu ayarlamanız gerekir. Mesela gevşek örüyorsanız şişi ipin üzerinde yazandan yarım numara küçük, çok sıkı örüyorsanız yarım numara büyük almalısınız. Normal örenler için ipin üzerindeki numara geçerli. Bebek yelekleri için bebe yünü öneriyorum.
3 numara şiş bunlar için uygun.

Şişe 80 ilmek atıp 4 sıra haroşa örüp bir kenarından ilik yeri açıyoruz. 2 sıra daha haroşa örüp örneği kurmaya başlayalım.

6haroşa+11düz+1artır+2ters+1artır+8düz+1artır+2ters+1artır+22düz+1artır+2ters+1artır+8düz+1artır+2ters+1artır+11düz+6haroşa şeklinde ilk sırayı örelim.

Arka tarafı tamamen ters örüp 2.sıraya geçelim.

Haroşanın üzerini haroşa, düzlerin üzerini düz örüp, terslerin hepsi ters örülecek.

İkinci ve diğer sıralardaki tek fark, artırmaların kaydırılarak yapılması. Yani örerken önünüze gelen ilk artırmayı sağa doğru, tersten sonra gelen artırmayı sola doğru her sırada 1 ilmek kaydırarak yapacaksınız.

Toplamda 6 tane alt alta birbirine simetrik bir şekilde açılmış delik olduğunda (azur), bir sonraki sırayı örneği kurduğumuz ilk sıra gibi, ters ördüğümüz 2 sıranın sağından ve solundan artırarak devam ediyoruz.

Yine alt alta kaymış bir şekilde 6 tane olacak. Bu şekilde örgü kendini tam 3 kere tekrarlayacak.

Artırma sıraları bittikten sonra yine 6 haroşa, tüm ilmekler düz, 2 tersler ters örülecek.

Bu şekilde 3 sıra örüp, tüm ilmekleri haroşa şeklinde 4 sıra haroşa örüyoruz. (ilik yerlerini istediğiniz soklıkta açmayı unutmayın)

Haroşa sırası bittikten sonra kenarlar hep 6 haroşa olacak, tüm ilmekleri düz örüp, yukarda 2 ters ördüğümüz hizadan diğer 2 ters ördüğümüz hizaya kadar kesiyoruz.

Yine önümüze çıkacak 2 ters örgüye kadar dümdüz örüp, 2 ters örgülerin arasını kesip, sıranın sonundaki 6 haroşaya kadar dümdüz örüyoruz. Böylece yeleğin boyun ve kol kısımları bitmiş oluyor.

Bir sonraki sıra yine 6 haroşa, tüm ilmekler düz, kesim yaptığımız yerlerin altına 8 ilmek ekleyerek dümdüz devam ediyor.

Kolay gelsin ;)

1 yorum gelmiş

Bir cevap yazın

Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter
Pin on Pinterest
Pinterest
Share on Google+
Google+
Share on LinkedIn
Linkedin

Instagram hesabim @pembeturkuaz HERKESI SAYFAMA BEKLIYORUM;)

Kruvaze bebek yeleği nasıl örülür?

| | 0 Yorum

Kelebek örgüsü ile bebek yeleği yapımı

| | 0 Yorum

Üçgen desenli bebek yeleği yapımı

| | 0 Yorum

Tek parça bebek yeleği yapımı

| | 0 Yorum

Yakadan başlama bebek yeleği örgüsü

| | 0 Yorum

Sepet örneği bebek yeleği yapımı

| | 0 Yorum

Boyuna çizgili bebek yeleği örgüsü

| | 0 Yorum